SeninAnnenBirMelektiYavrm merhaba 🌞 okul öncesi öğretmeniyim daha çok sohbet havasında olacak şekilde bilgi amaçlı bazı sorular soruyoruz, abartmadan birkaç ikram öğretmeninizi mutlu edebilir, çok uzun sürmüyor 30dk-40dk en fazla, form dolduruyoruz,ve genel olarak şunlara dikkat ediyoruz :
Çocuğun yaşadığı ev ortamını gözlemlemek.
Ø Çocuğun anne, baba ve diğer ebeveynle olan ilişkilerini doğal ev ortamında gözlemleyerek, çocuk ve ebeveyn hakkında bilgi edinmek.
Ø Çocuğun uyumu, gelişim gösterdiği ve desteklenmesi gereken alanlar, ilgi, ihtiyaç ve yetenekleri konusunda ebeveyni bilgilendirmek.
Ø Ebeveyne sınıfta yapılan çalışmalar hakkında bilgi vermek.
Ø Ebeveynin okula karşı olumlu bakış açısı geliştirmesini desteklemek, okulun hedeflerine ulaşmasında ortak hareket etmenin önemli olduğu düşüncesini paylaşmak.
Ø Ebeveynin çocuğun sorunlarını çözmede, doğru davranışlar kazandırmada, eğitim etkinliklerinde her türlü desteğini kazanmak ve katılımlarını sağlamak.
Ø Öğretmen - çocuk arasındaki iletişimi desteklemek.
Ø Çocuğun okula uyum sürecini hızlandırmak.
Ø Evin öğrenme ortamı olarak nasıl kullanılacağı konusunda model olmak.
Ø Ev koşulları yetersiz olan çocukların ortamını zenginleştirmek.