Minik_kusummm önce sizin rahatlamanız lazım. Her çocuk bir değil. Kreşe gidiyor mu? 2 yaştan sonra yavaş yavaş sosyalleşme ihtiyaçları oluyor. İmkan varsa 3 yaşa kadar yarım gün 3 yaştan sonrada tam gün gitmesi iyi oluyor. Enerji atıyorlar.
Benim kızımda çok hareketli olmasa da çok huzursuzluk çıkarırdı. Akşam erken yatar ama 1 saat uyuma faslı olurdu. 2,5 yaşında kardeş olunca kreşi biraz öteledik kendini kötü hissetmesin diye, sonra da küçük biraz büyüsün hastalık gelirse kreşten biraz bağışklığı otursun dedik 3 yaşında yolladım kreşe. İlk başlarda zordu, hala daha sorunlar yaşıyoruz ama en azından akşam 8 de yatağa yatıyor küt gidiyor:) çocuklar evde enerji atamıyorlar. Kreş, park, oyun grubu hep sosyalleşme ihtiyaçlarını karşılıyor hem de yoruluyorlar.
Ama dediğim gibi her çocuk farklı hepsinin mizacı farklı. O yüzden bu şekilde kabul edip kabuledilebilir şeylere göz yumacaksınız. Hayır, yapma otur dur vs dedikçe de hırçınlaşıp daha çok yapıyorlar. Sizi anlıyorum zor yapması ama yaptığınızda işlerin biraz daha kolaylaştığını görüyorsunuz.
Bir de bende de oluyor birisi çocukla ilgili, çok hareketli, çok ağlıyor, çok hırçın acaba bişey mi var gibi bir yorum yapınca da insan geriliyor. Duymayın kimseyi. Bizim çocuklarımız bizim gibi değil o yüzden annelerimiz böyle çocuklar görmemiş olabilir ya da unutmuş olabilir. Benim annemde kızım için bazen çok dediğim dedik ağlayarak istediğini yaptırmaya çalışıyor fln diyor, sonra düşününce diyor ki bende küçükken böyleydim☺️Demekki aslında her çocukta belirgin bazı özellikler var, O yüzden boşverin dışarıdan ne söylendiğini