Bebegmveben3 Devlet okullarında müfredat var ancak şu şekilde ilerler.
Serbest zaman etkinliği yani çocuklar kendileri diledikleri oyuncak ile oynarlar izlersin dikkat edersin. Serbest zamandan sonra oyuncak toplama zamanı yapılır masalara geçilir. Bir etkinlik yapılır. Yemek saatine geçilir gelinir. O sırada bir Türkçe dil etkinliği.. Önce şarkılar söylenir, çocuklarla yeni şarkı öğretilir haraketler ile. Öğrenilen şarkılardan çocuklara söyletir bazen topluca bazen tek tek..
Sonra masalara geçilir. Kitaptan ya da kağıt olarak etkinlik yapılır ya da başka bir etkinlik neyse o verilir. Bilişsel gelişim ve motor gelişim desteklemeli olur bunlar küçük kas grubunu geliştirmek için kalem tutma,boyama,kesme yapıştırma,yırtma yapıştırma veya çizgilerin üzerinden gitmek gibi. Bu da çok uzun sürmez 30-35 dk sanırım. Sonra toplanır. Hava güzelse parka çıkarılır ya da bahçede oyun oynanır.
Bahçe olmazsa, sınıfta müzik eşliğinde oyunlar yapılır. Örnek veriyorum müzik başladığında dans et durunca hareket etme gibi. Eğlenirler.
Bu şekilde olması gerek aslında düzenin. Sürekli masa başında, kitap okuma, etkinlik yaptırma çocuklar sıkılıyor. 4 yaş daha küçük ve daha çok sıkılır bu durumda 5 yaş daha uzun kalabilir ama o da sıkılır. Oyun çocuğu bunlar sonuçta.