Busra3883 Ek gıdadan çok çekiyorum. Kızım tutarsız ve kaşık reddini hat safhada yaşıyor. Bazen yalayıp fırlatır, bazen yanlışlıkla ağzını açar, bazen fark eder tükürür. Mütemadiyen ise kafasını sağa sola sallar. Siz sanırım Farklı bir dertten müzdaripsiniz ama faydası olacağını düşündüğüm için yazayım. Dün bir çocuk psikoloğu ile görüştüm. Bizler biraz geç kalmışız fakat henüz senesini doldurmuş bir bebekte ne kadar hata yapmış olabiliriz ki? Psikolog yedirebildiğimiz kadar, zorlamadan karnını doyurmaya devam etmemi ve bu öğünlerden bağımsız bir etkinlik olarak düşündüğüm besleme yapmamı önerdi. 2 hafta içerisinde sonuç alacağımızı düşünüyorum dedi. Parmak gıda etkinliği. Haşlanıp yumuşatılmış meyvelerle başlamamı önerdi. Buharda pişirmeyi düşünüyorum. Karşılıklı bebeğimizle yiyeceğiz. Çiğnemeyi, yutmayı vurgulayarak, abartarak ve keyifle yiyeceğiz. Bebeğimiz bize yedirmek isterse her defasında kabul edeceğiz. Yere atarsa sadece “AA düştü, düşebiliyor” şeklinde tepki vereceğiz. Bazı bebekler temkinli olur ve ek gıdayı reddedebilir, bu sebeple gün içinde su ile, kum ile, ve tencere gibi sert cisimler ile gözetiminde oynamasına izin ver dedi. Böylece dokunmaktan çekinmemeyi öğrenir, besinlerden çekinebilirler dedi. Bunları aşınca kaşık denemelerine geçmelisin dedi. Çiğneme korkusu, ağza götürme korkusu, yemek korkusu bazı bebeklerde temkinden dolayı olurmuş. Zarar geleceğinden korkuyorlarmış. Zararsız olduğunu, ne şekilde yapabileceğini bizlerden göreceklermiş. Her öğün mutlaka sizi izlesin dedi.