Minikpokatall doktorum bana şöyle açıklamıştı, bebek yürümeye hazır olduğunda zaten yürür ve yürüme aşamasındaki çabası gelişimini destekler. Örümceğe koyduğumuzda yürümeye hazır olmayan bir vücudu yürümeye mecbur bırakıyoruz. Parmak uçlarıyla kendini ittiği için de parmak ucunda yürümek kalıcı olabiliyor. Yani koltuktan, sandalyeden tutunarak kalkması, çabalaması çok daha sağlıklı. Yanlış hatırlamıyorsam kalça kemiğinde de bazı problemlere sebep olabiliyormuş. Tabii ki bunların hiçbiri kesin olur demek değil ama ihtimali var sonuçta. Herkesin kendi tercihi tabii ki kullanıp kullanmamak ama ‘amaan biz bindik de ne oldu’ düşüncesi bana çok saçma geliyor. Hem önceden insanlar bu kadar bilinçli değildi hem de bize olmadı diye çocuğumuza da olmayacağının bir garantisi var mı? Kısa süreli kullanabilir diyen doktorlar da var ama 5-10 dk binsin diye örümcek almak ya da çocuğu alıştırmak ne kadar mantıklı bilemiyorum.