Dnzkizi alışkanlık. Benim kızım 5,5 aya kadar bir kere uyanırdı. 5,5 aydan sonra iki kere, sonra 3 saatte bir sonra iki saatte uyanmaya başladı. Doktorumuz eğer bu şekilde devam ederse yaşına geldiğinde saatte bir uyanır demişti. Bebekler uyuduktan 90-120 dk sonra rüya görürmüş. Rüya sırasında da uykuları çok hassas olurmuş, çıt sesine uyanırlarmış. Rüyada sağa sola dönebilir, ağlayabilir, gözlerini açıp kapayabilir bebek dedi. Rüya sırasında sen ağlıyor diye kucağına alırsan uyanır ve bu uyanmalar alışkanlık haline gelir dedi. Bizde uyuduktan sonraki ilk ağlamasında , 10-10:30 gibi oluyor, yanına babası gidiyor, sadece elini üzerine koyup ses çıkarmadan susmasını bekliyor. Uyanmaları azaldı bu taktikten sonra. Ben de aç olduğunu düşünüp her ağlamasında meme veriyordum ama verdikçe onu alışkanlık yaptırıyormuşum. Şimdi 7 aylık bir kere bazen iki kere uyanıyor. Ama bizde akşam uykusuna geçiş sıkıntılı o ayrı bir konu:(