Öncelikle biraz uzun olabilir.
Oğlum şuan 21 aylık.
Yaklaşık 7-8 aylıkken tv izlemeye başladı. Sebebi ise bağışıklığı çok düşük olduğu için parka götürmedik. Diğer çocuklara yaklaştırmadık. Özellikle pandemi zamanı eve kimseyi almadık, kimseye gitmedik. Her ay ama her ay hasta oluyordu. Her ay antibiyotik. Bu yüzden evin bir odasını oyun odasına çevirip ona yetmeye çalıştık ama imkansızdı. İllaki bir yerde sıkılıyordu tv en sevdiği şey haline gelmişti. Üstüne birde istediği olmayınca katılma nöbetleri geçiriyordu. Bizde yeterki ağlamasın diye her istediğinde açıyorduk. Ve burada otizim hakkında bir kaç bir şeye rastladım. Hiç abartısız söylüyorum.
İsmiyle seslendiğimizde asla bakmıyordu. Babasını çok sevmesine rağmen işten geldiğinde umursamıyor tvye bakmaya devam ediyordu.
Göz teması tamamen yok değildi ama uzun süre temas halinde olmuyordu.
Kafasını yerlere, duvarlara vuruyor öfke nöbetleri geçiriyordu ( kısa süreli)
Oyuncaklarıyla asla amacına uygun oynamıyordu. (Isırma, koparma, kırma vardı hep)
Yemek seçiyordu (Hala seçiyor)
Çocuklarla bir araya getirdiğimizde (sadece birkaç kere) onlarla asla ilgilenmiyordu. Kendi halinde takılıyordu.
Sarılma huyu yoktu. Sevgi göstermiyordu.
Bütün bu belirtiler ve daha fazlası vardı oğlumda. Şok olmuştum. Otizim belirtilerini okuyunca.
Ve tvnin sebep olabileceğini okuyup bıçak gibi kestim tvyi bir ay önce.
Şuan adıyla seslendiğimde bakıyor. Bizi taklit ediyor. Göz teması iyi. Parka yaşıtlarıyla oynaması için götürüyoruz artık. ( hala hastalanmaya devam ediyor. Bir kere havale geçirdi. Tekrar geçirmesinden ödüm patlıyor)
“Anne bak. Baba gitti” sadece bu kadar ikili cümle kuruyor. Oyuncaklarını hala kırma eğilimi bitmedi.
Kafasını hala yere duvara vuruyor ( bunu sadece dikkat çekmek için yaptığını fark ettim. Çünkü aynı zamanda birkaö gündür kendini kusturmaya da başladı)
Artık arada sırada bana sarılıyor. Öp diyince öpüyor.
Şimdi anneler sorum size şu ki? Bu kadar ilerleme varken uzmandan destek almalı mıyım yoksa çevremin söylediği gibi aşırı pimpirikli miyim? Gerçekten kafam çok karışık? Bir yandan içim rahat etsin bir şey varsa bile erkenden öğrenmiş olayım istiyorum, bir yandan kendimi suçluyorum. Tv yüzünden oldu diyorum.