Okudunuz kitabı? Ben üç dört gündür okuyorum ve kapağı şimdi kapattım. Kitap beni büyüledi. Finlandiya’nın nasıl Finlandiya olduğunu anlatan bir deneme. Ülkeleri için nasış can ve baş ile çalıştıkları. Kendi milletlerine duydukları sevgi. Ülkelerine duydukları saygı. Resmen beni büyüledi. Bataklıklar ülkesi olup zambaklar açtırmışlar resmen. 7den 70e tüm halk hiç durmadan okumuş. Okuması olmayana komşusu, görmeyene öğretmeni okumuş. En güzel ayaklanmayı yapmışlar resmen. Atatürk’ün önemle okunmasını neden bu kadar çok vurguladığını şimdi anladım. Keşke bizde yapabilsek. Bu güzel memleketimizin farkına varıp, daha yaşanılabilir, daha mutlu, daha refah seviyesi yüksek bir memleket yapabilsek. Finler adına mutlu ama kendi ülkem adını çok buruk kaldım. Lütfen okuyun kitabı. Lütfen.