Selam güzel anneler,
Benim 4 aylık bir kızım var. Bizim ailedeki genetik kalça çıkıklığı kızıma da denk geldi. Genetik olduğu için 1 aylıkken ultrasonu çekildi ve 2 bacakta da olduğu tespit edildi. Sağ bacak 2a sol bacak 2c tipinde. Neyse doktorumuz pavlik bandaj taktı ve 1 ayın sonunda iki kalçada olması gereken normal değerlere gelmişti yenidoğan olduğu için hızlı ilerledi bu kısım ama önlem amaçlı devam ettik. Kalçada bir çekirdek varmış onun gelişmesini bekliyor. 3 ayımız bitti bugün bandajla ve çekilen filmde çekirdeği göremediği için bandaja devam etme kararı aldık. Size sorum şu doktorunuz alfa beta değerleri normale gelince direk çıkardı mı bandajı yoksa bu çekirdek gelişim süreci vs beklettiler mi? Kalçasında yeniden sorun olsun tabiki istemiyorum ama boşuna da takmak istemiyorum artık 4 aylık oldu ve hareketler inanılmaz kısıtlandı 🥺 sizin doktorunuz nasıl çıkardı bandajınızı yanıtlarsanız çok sevinirim.