Benim bebiş de 44 günlük 20 günlük gibi başladı bizde de. Şimdi her çocukta gaz probleminin altında yatan sebep aynı olmuyor. Sadece uykuda yaşıyorsa bunu beynim salgıladığı bir hormondan dolayı kaka ve çişlerini uykuda yapmamalarından ıkınabiliyorlar. Tam uyanıp yapıncaya kadar mırıldanma ıkınmalar devam edebiliyor. Tabi ileriki zamanlarda artık alışıp bezine yapmayı öğrenebiliyor. Problem buysa internetten “Tuvalet iletişimi”ni araştırın derim.
Bir de alerjik olan gaz var. Bende olan buymuş süt ve süt ürünleri alerjisi. Bebek hem gaz sancısı çekiyor hem de kabız olmamasına rağmen ıkınarak zar zor kakasını yapıyordu. Ayrıca mukuslu bir kakaydı. Alerjik durum bu kadar küçük bebekte anlaşılamayacağı için ben bir hafta o ürünleri tüketmeyerek anladım ne olduğunu. Süt ürünleri alerjisinin haricinde gluten alerjiside olabilir bunu da aynı şekilde tüketmeyerek takip edebilirsiniz. Ama en az bir buçuk hafta gözlemleyin ayrı ayrı.
Diğer genel durumları biliyorsunuzdur diye yazmıyorum.
Öyle ya da böyle gaz varsa acı elma yağı(adaçayı yağı) her alt değiştiğinizde ayak altlarına sürün ve karın masajı yapın (ben arada hafif hafif koklatıyorum da) gazını yapmayı desteklediğini göreceksiniz. Ayrıca kerahet vakitleri sindirim sisteminim aktif olduğu vakitlerdir. Sakin aktiviteler ile ısıtıcı yağlarla masaj ile o vakitleri karşılarsanız rahatlarsınız inşaAllah. Ben hiç işin içinden çıkamadığımda bir çimdik toz haline getirilmiş yel cevizinin üzerine sütümü sağıyorum onu içiriyorum. Çıkarıyor gazını Allah ın iizni ile