Gmzeabduygzefe canım benim de sütüm geç geldi, ilk ay hiç kilo almamış hatta 100 Gr vermişti. Benimki muhtemelen reflüden kaynaklı da kilo alamadı ama o zaman araştırılmadı. Sütün az deyip mama takviyesi başlndı. Meme+mama şeklinde ilerledik. 15 günlükse benimkinden daha az ölçekte içecektir. Öncelik her zaman meme olmalı, doymadığını hissettiğinde bir ölçek mama ver bir de biberon kullanma yoksa emmekle hiç uğraşmaz sonra memeye döndürmeye uğraşabilsin. Tavsiyem eds ile vermek, hem memeni de tutacağı için mamayı içerken boş da olsa memeyi de emecek bu da sütünü artıracaktır. Emzirdikten sonra süt gelmese de sağım yap, mümkünse elle sağım daha etkili, zamanın yoksa makine ile en az 15 dakika. Sakın aç ve uykusuz kalma, bebek uyudukça sen de uyu. Gak dese meme ver guk dese meme ver. O emdikçe sütün de artar mamayı bırakabilirsin. Günlük mama saatine ölçeğine takılma, aç olduğunu hissettiğin an emzir, bir süre bekle gazını çıkart hâlâ açlık belirtileri varsa mama takviyesini ver. Hemen anlamıyorlar çünkü doyduklarını. Bir de memede uyumasına izin verme, çenesi zayıf olduğu için yorulup uyuyakalıyordur. Sen de doydu sanıp bırakırsın ben öyle bir hata yaptım çünkü. İlk memeyi bitirmeden de öbürüne geçmesin, hem yağlı kalorili sütü almamış olur, hem de memedeki süt bitmediği için vücudun yeni sütü üretmeye başlamaz. Umarım dediklerim işine yarar. Bir de ben yeni başladım ama faydasını gördüm. Solgarın B12 vitamini var süt için, ondan alabilirsin. Bnaa bestlak damla vermişti doktor ama Solgar daha etkili geldi bana