omeresra0509 Kızlar oğlum 3 yaşında ona doğduğundan beri Almanca öğretmeye çalışıyorum tabi her zaman Almanca konuşmamıştım onunla bazen Türkçe bazen Almanca ama bu ara Almancaya yoğunlaştım yani sırf o dili konuşuyorum ama oğlum cümleyi çok değişik kuruyor mesela anne bu Auto (araba) mu 🤣 bende tabi düzeltiyorum cümleyi Almancada söylemesini istiyorum söylüyor da ama bu Türkçe Almanca karışımı düzelir dimi ?
Pol34 omeresra0509 kuzenim öyleydi. Yarı Türkçe yarı ing konuşuyordu. Bu dog, lets go anne falan diyordu. Plaza Türkçesi konuşuyor bu çocuk diye takılıyordum. Bu durum düzelir ama sadece sizle değil başka kişilerle de Almanca konuşursa bence. Yani ileriki dönemde her iki dili de günlük hayatta kullanırsa bir süre sonra Almanca konuşan birine Almanca Türkçe konuşulunca Türkçe cevap veriyor ayırt edebiliyor.
Elevka_96 omeresra0509 düzeliyor zamanla kuzenim küçükken oda 2 dili karışık konuşuyordu. Sonra büyüdükçe düzeldi şimdi her ikisinide anlıyor konuşuyor.
Lunaluu omeresra0509 ben baştan beri sadece türkçe konuştum kitada almanca öğrendi. Bu yüzden galiba hiç sorun yaşamadık her iki dilide çok güzel ayırabiliyor. Bence çok üstüne düşmeyin anaokulunda öğreniyorlar.
Sweetmama omeresra0509 bu şekilde kafasını karıştırmış oluyorsunuz , eşinizin Türkçe sizin alöamva konuşmanız gerekiyor ki çocuğunuz da annemle bu şekilde babamla da bu şekilde iletişime geçmeliyim algısı oluşsun, şuan o ayrımı yalnızca bu şekilde yapabilir
omeresra0509 Pol34 bak mesela o konuda kafası karışık değil geçen mesela bir şey oldu anne baba Almanca bilmiyor diye dalga geçti yani hiç bir zaman babasıyla Almanca konuşmuyor sadece benimle ama işte cümle kurmada biraz sıkıntı var 🤣🤣🤣
ozlemmm Düzelir düzelir. Bir müddet böyle gitmesi normal. Ama çok müdahale edip değiştirmeye çalışmayın, ozguveni gitmesin. Tam cümle kurmasını beklemek de şu an için erken zaten. Tercümanım ve dil en güzel çocukken öğrenilir bunu anladim
omeresra0509 ozlemmm evet canım dil cidden çocukken öğrenmek daha kolaymış inşallah düzelecektir bende kendime söz verdim bundan sonra oğlumla sadece Almanca konuşmaya 🤭
omeresra0509 Lunaluu canım ben Türkiye de yaşıyorum bizim burada kita da Türkçe ve İngilizce var o yüzden ben Almanca konuşuyorum
Zynpmom Evde iki dil kullanmak iyi mi kötü mu gelişimi açısından tam anlayamadım. Kızım 15 aylık acaba bende ufaktan başlasam mi iyi mi olur