Acemibiranne17 engelli bakım ve rehabilitasyon mezunuyum. Yazacaklarım sadece kendi araştırmalarım ve tecrübelerimle sınırlıdır öncelikle bunu belirteyim. Bazı bebekler erken oturmaya meyillidir. Ancak siz bebeğinizi erken oturtmaya başladığınızda ileriki yaşlarda omurga problemleri yaşatabilirsiniz. Bu omurgası eğri bebek anlamına gelmez. Erken yaşta sırt,bel ağrıları , postür bozuklukları , skolyoz gibi birçok şeye davetiye çıkartabilir. Doktorlar ikiye ayrılır bazıları oturtmanızı tavsiye eder bazıları 5.5 aydan önce oturtmamanızı. Benim şahsi fikrim de oturtmamanız yönünde. Kemikleri su gibi olan bir bebek için çok erken. Bebeğinizi el kol çapraz , ayak hareketleri gibi spor yaptırabilirsiniz. Ancak oturtmak için biraz daha beklemelisiniz bence. Ben kendi oğlumu 5.5 aydan önce oturtmadım. Oğlum da oturmaya çok hevesliydi ama ben oturtmadım kaldırdım ayakta tuttum mesela. Daha dik bir duruş için. Tabi siz bilirsiniz en iyi. Bir çocuğum daha olsa 5.5 aydan önce oturtmam. Erken oturmasının herhangi bir faydası yok. Ancak az/çok tartışılır ileriki yaşlarda problemler olabilir.