Aysb Merhaba kızlar. Oğlum 4 buçuk aylıkk. Anne sütü almadığı için ek gıdaya erken giriş yaptık. Yumurta sarısı vereceğim ama ilk başta nasıl verdiniz yardımcı olur musunuz. Hafif cıvık mı bıraktınız yada herhangi bir yöntem kullandınız mı yumuşak olması için. Yutamaz diye korkuyorum formül mama eklesem versem olur mu
Lulemom Aysb yumurta 7. Ayda başlanıyor, 4.5 ay ek gıda için zTen erken. Yumurta için daha daha erken. Yani doktor başla dediyse zaten önce tadımla başlicak. Siz nerdeyse 1-2 ay tadım yapacaksınız. Doyumluk değil yani. Tabi bu 6-8 ay aradı tadım ayı. Bizde erken başladık ama 5.5 aylıktı. 1 ay tadım yaptık sonra yumurta tadımı yaptık. Haşlama yapıyordum. Sıvı kalmicak içinde. Tam pişmiş olmalı. Zaten minicik vereceksin yutamaz diye korkma yani . Yutuyolar
joyfulmom Aysb Amaan yok öyle olmaz böyle olmaz bunların hiçbirini dinlemiyorum 😂 üç gün kuralı bilmem ne🤦kızım dört buçuk aylik ben ufak tefek biseyler veriyorum kahvaltı yaparken yumurta sarısı ağzına veriyorum ufak ufak gayette yiyor çok kafaya takmayın aşırı seçici olmayın çocuk büyüyünce de aynı secicikte devam eder pütürlü verin her şeyi pürüzsuz püre yapmayın
Barlas_mom Lulemom Kız benim oğlum yumurtayı sevmiyor nasıl sevdirecem yaa 🤦🏻♀️ Çatalla eZip çok az zeytinyağı koydum ezerek karıştırdım yok yemedi. Lor peyniri yumurta sarısı formül süt karıştırdım onu da yemedi 🤷🏻♀️
Lulemom Barlas_mom omlet şeklinde dene. Yada kavur karıştır. Benimkide haşlama yemiyor artık. Tavada yapıyorum
Pediatrihemsiresianne Barlas_mom az bir şey pekmez labne avokado yumurta sarısı çok güzel oluyor bi deneyin isterseniz muzla da olur 👍
Lulemom joyfulmom 3 kuralının mantığı alerji için. Bende çok kasmadım ama alerji önemli. Kızım alerjik değildi. Ama şka gibi sadece muza alerjisi var. Ve inan bana alerji çok kötü bişe. Öyle beneklikler çıkmış falan diye basit bişe değil yani. Bende önemsemezdim ama yaşayınca ömrümden 10 yıl gitti. 1 yaşını geçti geçen gün kaşığı ucuyla muz verdim. Az verdiğim için hafif belirti gösterdi. Hala geçmedi yani alerjisi
joyfulmom Lulemom ya tabi ki önemlidir önemli olmasa uzmanlar böyle bir kural koymazdi ama bunu gerçekten dört dörtlük yapabilmekte büyük bir başarı olur bende çok kasmadan tadimlarla başladım şimdilik. Alerji elbette kötü olur inanırım alerji olduğu zaman ne yaptınız doktora göturdunuz mu peki? Benimde bilgim olsun ne yapmam gerektiğini bileyim başıma gelirse
Aykizinannesiii Ben tadımlar bittikten sonra kahvaltı öğünü için iyice haşladım yanına meyve verdim kuru kalmasın diye çatalla eziyorum once yumurta arkasından ezilmiş meyve daha kolay yutuyor
Lulemom joyfulmom ben sabah 1 çay kaşığı muz verdim. Akşamına 3 kez yetişkin gibi kustu. Yatak göl oldu resmen. Doktora yazdım. Ateş falan yoksa önemli değil dedi. Sabah kalktığımızda tüm vücudu yüzü gözü şiş ve kızarıktı. Domates gibi olmuştu. Tabi ishal falan da şiddetli. Acile gittik. Alerji dediler. Bi kaç ilaç yazdılar 2 günde geçti. Bi daha vermemiştim. 1 yaşını geçince deneyim dedim. 2-3 damladır yani çay kaşığının ucuyla verdim. Bi kaç kez Beyaz kaka yaptı ve ishal oldu.
Aysegul93 joyfulmom elbette dört dörtlük birebir bu kurala uydum ben alerji olduğunda ciddi sonuçlar ortaya çıkabilir
Haffuse 4 aylik icin yumurta sarisi biraz erken degil mi?… Once sebze ve meyvelerle tadima baslamayi dotor bize tavsiye etmisti… Ben yumurtayi iyice haslayip, icerisine 1 tatli kasigi zeytinyagiyla pure yapip vermistim🤗
Lulemom joyfulmom evet. Alerji diyince hep bi kaç benek gibi aklımıza geliyo ama alerji aslında çok tehlikeli, mesela alerjisi varsa ve sen o şeyi fazla yedirdiysen nefes alamamaya kadar gidiyomuş. Bende bunu hastanelik olunca öğrendim, doktor boşuna mı 3 gün diyip yavaş yavaş arttırıyoruz dedi. Az verince az bi etki oluyomuş. Ama çok verince daha şiddetli gösteriyomuş kendini. Tecrübede ettim gerçekten de öyleymiş
joyfulmom Lulemom yani aslında ilk etapta az veriliyor çok versekte beş altı aylık bebek çok yiyemez sanırım. Bilgilendirdiginiz için teşekkür ederim dikkat edeceğim mutlaka
CizerBirAnne Aysb yumurta için fazlasıyla erken. Doktorunuz mu yumurtayla başlamanızı söyledi? Genelde ya sebzeyle ya yoğurtla başlanır. Biz de 5.ayda başladık ek gıdaya ama yumurta sarısı için 6.ayını doldurmasını bekledik. İlk verdiğimde kayısı kıvamında haşlayıp çok az tattırdım sarısından, yavaş yavaş arttırdım. Bi şeyle karıştırınca beğenmedi ki haklı da yani kötü oluyor öyle.