Mehy
Merhaba öncelikle geçmiş olsun, çok ağrılı bir süreç. Ateş de yapıyor ilerleyen zamanda eğer tedavi edilmezse. Ben özel ebe ve emzirme danışmanı desteği almama rağmen yaşadım bu problemi bebeğim 1 aylıkken. Ateşim 39 dereceye çıktı, serum ile dahi düşmedi. Lütfen ihmal etmeyin. Çözümünü de aynen ebenin söylediği ve yaptığım şekilde yazıyorum aşağı:
*Önce sıcak duş alın duşta mutlaka masaj yapın göğüslerinize.
*Sıcak duş sonrası zeytinyağı ya da bebek masaj yağı ile göğüslerinize masaj yapın. Mümkünse eşiniz yapsın çünkü göğüs ucuna doğru düğümleri bastırmak gerekiyor baya açılması için.
*Masaj sonrası her iki göğsü de 15 er dakika sağın. Sağarken elinizle masaj uygulamaya devam edin.
*Sağım sonrası mutlaka soğuk uygulayın. Temiz bir beze buz kalıplarını sarıp koyabilirsiniz.
Bu uygulamalardaki amaç sıcak uygulayıp damarları genişletmek ve açmak. Böylece sütler akacak, tıkanıklık açılacak. Sonrasında da soğuk uygulayıp genişleyen damarları toplamak.
Bu şekilde aynı uygulamayı günde 2-3 kez yaparsanız mutlaka geçiyor.