birmine 1.5 aylıkken gaita testi yapıldı. Gaita testinde kan alınmıyor, bezini ters takıp o bezdeki kakayı kaba koyuyorsunuz. Calprotectin, gizli kan, ph ve reduktan madde bakıldı. Sonuçlara göre laktoz intoleransı ve alerji teşhisi konuldu. Kilo alımı ve boy uzaması doğum persentiliyle uyumluydu hep. Gaz sancısı vs de yoktu. O yüzden doktorumuz ileri tetkikleri gerekli görmedi. Bana standart bir kısıtlama verdi. Süt ürünleri, tahin, kuruyemiş, yumurta ve kuzu hariç et ürünlerini kesti. Besin günlüğü tuttum, yediklerimi ve oğlumun kaka kıvamını vs yazdım. Cilege alerjisi olduğunu fark ettim bu süreçte. 1.5 aylıkken tahlil yapıldı, 2 ay kontrolünde doktorumuz az miktarda kan dışında sıkıntı olmadığı için diyete gerek olmadığını ama yine de gözlememde fayda olduğunu söyledi. Ben yine de 1.5 ay diyet yaptım ve relaktaz kullandım. Ama büyük bir iyileşme olmadı. Neredeyse 3 aylıkken diyeti yavaş yavaş açmaya başladım. Bu süreçte relaktaza ve probiyotik takviyesine devam ettim. Sonra bir anda kendiliğinden düzeldi. Doktorumuz laktoz intoleransının alerjiden daha baskın olduğunu, bu yüzden relaktaz ve probiyotik sayesinde bağırsakları toparlaninca bir anda geçtiğini söyledi. Relaktazı 4 ay civarında yavaş yavaş kestim ama 6 aya kadar ara ara kullanmam gerekti. 9 ay civarında da probiyotiğe ara verdik. Çilek alerjisi azaldı ama hala devam ediyor, onun dışında ek gıda sürecinde herhangi bir sıkıntı yaşamadık.