melay
Eğer bebeğiniz bu ayına kadar 10 dakikadan fazla emdiyse maşallah diyorum çünkü kendi çocuğum 2 ayı ile 18 ayı arasında uykusu hariç emerek uyuyan bir çocuktu çünkü maksimum 7-8 dakika ortalama 5-6 dakika göğsümde kalıyordu göğsümü bıraktığı zaman teklif etsem dahi almıyordu ben de son sütü alsın diye bir göğsümü 2-3 defa üst üste emziriyorum eğer unutup da 3 den fazla aynı göğsü verirsem diğer göğsümde doluluk hissediyordum ama unutmazsam doluluk hissetmiyordum ama bebeğim emerken göğsümden süt çekildiğini anlıyordum, bir de yutkunuyordu kilo alımı da güzel ilerliyordu çok hareketli bir çocuk olmasına rağmen ne az ne de çok fazla kilo alımı olan bir çocuk oldu normal seyrinde gidiyordu hatta ilk 6 ay sadece 3 ayında sınırda kilo almıştı diğer aylarda güzel kilo almıştı. Bir de çok hareketli bir çocuk eğer daha az hareketli bir çocuk olsaydı daha fazla kilo tutardı diye düşünüyorum ya kilosuna takmazdım bunları sizin için yazıyorum yani siz sütüm yetmiyor mu azaldı mı diye düşünmeyin diye.
Söylediğiö gibi yutkunma sayılarını takip edin aylık kilo alımlarına bakın ortalama 400-500 gram alır genelde de 200-250 gram civarlarında alacaktır çünkü diş çıkarma dönemleri hareketlenme dönemler olduğu için çok kilo tutmayacaktır.
Bir de göğüslerde şişme ön süt fazlalığından dolayı oluyor ki bebeğe kilo yapan kısım son süttür