Gokidiles Oğlum yarın 2 aylık olucak ama göz teması kuramıyoruZ gibi geliyor bana, elimi yüzüne yakın tutup hareket ettiriyorum takip etmiyor , endişelenmelimiyim? Yardımcı olur musunuz lütfen
Metearasmom Gokidiles dqha dur annesi acele etme sakin ol daha dunyaya yeni adapte olmaya calisiyor. Doktor kontrolunde o en iyisini soyler
Mert252541 Gokidiles her bebeğin gelişimi farklıdır. Kimisi nesne takibini 3 aylıkken yapar kimisi daha 1 aylıkken. Şuan renkleri ayırt edemiyor 3 aylıktan sonra ayırt edebiliyorlar sadece siyah beyaz rengi ayırt edebiliyor. Ben 2 aylıkken siyah beyaz zeka kartlarından gösteriyordum orta hatta kadar başıyla takip ediyordu. Onu deneyebilirsiniz. Ya da uyanıkken odayı tamamen karartıp bir müddet sonra ışığı açabilirsiniz tepkisini ölçmek için. Ama en iyi cevabı doktor verir. Benim oğlum da sese tepki vermiyordu sese yönelmiyordu. Çok kafama taktım çok araştırdım 3 buçuk aylıkken sesi aramaya başladı
Gokidiles Greyfurt_1 ya ne bileyim internette 2 aylık bebek bunları yapar diye yazınca benimkide onları yapmayınca endişelendim 😢
Gokidiles Metearasmom evet bu ayın sonunda doktor kontrolü var özel aşılarına başlıcaz o zaman muhakkak sorucam doktoruna
Ozdes Her bebeğin gelişimi farklıdır. 3 ayda anca temas kurar. 4.ayda sosyal gülümseme başlar. Bu dönemlerde zeka kartlarından faydalanıp göz beyin koordinasyonunu geliştirin. Benim kızımda 1.5 aylık nesnelere bakıyor ve takip edebiliyor kısada olsa gözüme bakıyor. Ancak tam anlamıyla temas değil. Zamanla olacak hepsi
[silindi] Bebeğin ilgisini çekebilecek şeyleri karşısına tutun ve sağa soka hareket ettirin takip ediyor mu bakın ben öyle denemiştim ilk deneyimimi
[silindi] Gokidiles benim de elimi takip etmiyordu renkli oyuncak çıngırak ve zeka kartlarını denedim onları takip etti o yüzden dedim dedikleri gibi belki bebekten bebeğe değişiyordur
Mert252541 Gokidiles siz de mesela karanlık bir ortamda birden ışık yanarsa gözlerinizi kapatırsınız ya bebeklerde de oluyor o karanlıkta birden ışık yandığında gözlerini kapatıyorlar birden