srcyhy verem aşısı tutmuş olsa belli bir zaman sonra aşı olan taraf hafif şişer kızarır ve kabuk bağlar ama hemen olmaz bu bir müddet sonra hafta o şişlik bebek bir yaşına gelene kadar arada iner sonra tekrar şişer oğlumdan biliyorum çünkü benim oğlum şuanda 11 aylık ve o şişlik iz e dönüşmeye başladı