bebek-kaya Ben bu konuda sabırlı olmanızı tavsiye edeceğim. Benim oğlumun oryantasyonu da çok uzun sürdü. Araya hastalıklar girdi kopukluklar yaşadık. Evde kendi düzeni vardı. Su an yabancı ortam yabancı insanlar bir yandan kuralları olan bir ortama girdi. İstememesinin sebebi çok normal.Bir de uzun süreli ayrılıklar yasamadiysaniz sizi de özlüyordur. İnsanın içi gidiyor agladikça ama sabırlı davranırsanız ve ciddi bir durum yoksa gerçekten yeni ortama uyum sıkıntısı ise bir süre sonra geçecek. Siz her gün konuşun neden gitmesi gerektiğini,sizin neden çalışmanız gerektiğini, akşam olunca sizin onu almaya gideceğinizi ya da servisin getireceğini falan. Yanına sevdiği bir oyuncağını verebilirsiniz beni ozledigin zaman oyuncağına sarilabilirsin diyebilirsiniz. Mesela biz öyle yaptık sabah oyuncağa beraber sarıldık yanında taşıdı hep. Avucuna öpücük bırakabilirsiniz. Özlediğinde hep buradayım gibi. Akşam en son aktivitelerini öğrenip işte bunu yapınca gün bitecek buluşacağız gibi zamanlama oluşturabilirsiniz.