Yigitinannesi52 Meraba 5aylik bebegimin bas cevresi olcumu 41.5 cikti bingildakda erken kapanmis oldugundan istanbulda bir doktor kafatasi yapisikligindan suphelendi yarin radyoloji doktoru gorucek boyle olan varmi nolur yardimci olun
Mys30 Yigitinannesi52 ne zamandır büyümüyor acaba baş çevresi bizim de bıngıldak erken kapaniyo dediler şuan 3 buçuk aylık bebeğim her ay kontrol edilicek
Demet1234 Yigitinannesi52 canım benim de 3 ay büyümedi doktora gittik kan değerlerine baktı usg ile kafasına bakıldı sorun yok dedi doktor genetik de olabilir dedi 3 aydan sonra yarım cm büyüdü. Benim kızm 9 aylık şu an takip ediliyor sadece. Nörolojik gelişimlerinde sıkıntı yok ayına göre. Allah evlatlarımıza her zaman sağlık versin inşallah. Sen de sıkma canını sorun yoktur inşallah içini ferah tut canım. Ben de stres yapmamaya çalışıyorum zor yani ama 🤷🏻♀️
Noriye Yigitinannesi52 boy ve kiloya bakıp basa bakmıyorlar şimdi bana da şüphe geldi kaç aydir ölçen olmadı ☹️
Mys30 Yigitinannesi52 benim kızım doğduğun da baş çevresi 32 cmdi şuan 3. Ayinda ölçtuklerin de 37.5 cıktı çocuk nöroloji doktoru ölçtü ve şuan büyümesi iyi dedi zaten küçük doğmuş dedi bundan sonra takip edilcek dedi ayda 1 cm uzamazsa tomografi cekilicek size tomografi ıstemediler mı?
Yigitinannesi52 Mys30 yok hayir bingildagi kapali oldufu icin rontgen ultrason cekilmez dedii ama bize kafatasi rongentreni cektirdik
Yigitinannesi52 Demet1234 ahh cok zor evlatla sınanmak yavrum ben agladikca oda agladi norolojik skntiwi yok yazmissiinz bizi doktor hic bilinclendirmedi 5 aylik nasil norolojik sknti olurki
aydangok Demet1234 şu an baş çevresi kaç kızınızın? Bizim de düzeltilmiş 9 aylık, baş çevresi 42.5cm. Doktor sınırın altında dedi ama kilosu da sınırda olduğu için birbiriyle uyumlu gibi dedi. Prematüre doğmuştu.
Demet1234 Yigitinannesi52 yaşıtlarıyla yapması gerekenler yani gelişimi normal bebeklerle aynı devam ediyor mu? Gülme göz takip el hareketleri agulama vs bunlar 5. Ayına göre normal mi mesela onlara bakarak değerlendirdi sanırım
Demet1234 Yigitinannesi52 bir de bıngıldak kapansa da önemli olan galiba süturlarmış onlar açıksa bıngıldak kapansa da sorun olmuyormuş
Mys30 Yigitinannesi52 bingildaginin kafatasına yapışmış olduğunu nasıl anladılar peki hiçbişey çekmeden?
Demet1234 aydangok benim kızım da kilo olarak sınırda doğdu yani 37. Haftada doğmasına rağmen kilosu 2500 doğduğu için doktorumuz prematüre olarak değerlendirdi. Şu an 43.5 bu ay yarım cm büyümüş şükürler olsun. Zaten 6 aydan sonra ayda yarım cm büyüyormuş galiba ilk aylardaki gibi ½/3 cm büyümüyormuş
Demet1234 aydangok evet doktorum bana da öyle dedi kilosu da düşük olduğu için aslında uyumlu görüyor kaç kg şu an sizin bebeğiniz benim kızım 7750 67 cm
aydangok Demet1234 sizinki yine iyiymiş. Bizim son 2 ayda ancak yarım cm büyüdü. Bir sıkıntı yoktur diye düşünüyorım ama inşallah büyümeye devam eder.
aydangok Demet1234 benimki 34.haftada doğmıştı 40 haftaya geldiğinde ancak 2500g olmuştu. Sizinkiyle aynı sayılır yani gelişim olarak. Benim oğlum da 7500g boyu 73.5cm
Demet1234 aydangok ya büyüyor en azından sıkma canını arkadaşım bence ben de çok kafaya takmıştım doktora gitmeden önce ne senaryolar kurmuştum. 6 aydan sonra zaten öyle 1-2 cm birden büyümüyormuş zaten
Demet1234 aydangok maşallah rabbim meleklerimizi korusun evet hemen hemen aynılar çok şükür bu günlerime onlar iyi sağlıklı olsunlar da başka ne isteriz. Kilo ve boya takmıyorum artık ben başta çevre baskısı yüzünden takıyordum şimdi tek düşüncem sağlıklı olması
aydangok Demet1234 ben de uzun süre taktım. 6kg olunca dedim artık takmıyorum yavaş da olsa alıyor. Hala biraz baş çevresi küçük diye ona üzülüyorım ama gelişimi iyi gibi çok şükür. Bizimle iletişimi iyi emekliyor kalkıyor sıralıyor yani bir sıkıntısı yok gibi.