ELizMetin Arkadaşlar benim bebeklerim 32+3 de doğdular. Bizim dısarıda ki Prof doktorumuz RSV virüsü aşısını önerdi. Bu prematüre doğan bebeklere bulaşan ve öldürücü bi virüsmüş . Ama diğer doktorlar solunum almadıysalar gerek yok diyor . Bir aşı 5.500 TL . Kimi dinliceğimi bilmiyorum . Bu aşıyı olan var mı ??
Znurr ELizMetin benim ikizlerim de prematüre doğdular, ben de Ankara’nın en iyi hastanelerinden birin de doğum yaptım ama böyle bir şey demediler hiç
Deletedmom_7 ELizMetin merhaba canım 🍀 benim bebeğimde prematüre doğdu 33+6 ve bana bu aşı söylenmedi özelde doğurduğum halde keşke söylenseydi bebeğim ölümden döndü solunum makinesine bağlıydı Allah kimseyi evladıyla sınamasın (rsv virüsü ve bronşiolit kapmıştı) ve eve kimseyi almıyorduk küvezden çıktığından beri mikrop vs kapmasın diye ama doktorlar bebeğiniz prematüre bağışıklık sistemi yok diğer çocuklara nazaran daha çabuk hasta olurlar sizdeki mikrop size bişi yapmaz ama ona hemen yapar demişti
Songena19 ELizMetin valla bu aşıyı olmadık ama bebeğim bu virüs yüzünden 1hafta yoğun bakımda yattı maalesef 😭çok kötü bir süreçti oksijeni hep düşüyordu apar topar hastaneye kaldırmıştık kızımı 😭ben sizin yerinizde olsam yaptırirdim bu aşıyı risk almayın çünkü bu virüs bebeklerde kolay kolay atlatilmiyor
delirmeceler ELizMetin öncelikle rsv virüsü sıkıntılı küvözde kaldılarsa hastanede zaten vurmuşlardır synagis aşının adı raporla vurulabiliyor ekimde başlanır marta biter her ay vurulur yani sizin zaten raporsuz bukadar zaman vurdurmanız çok zor doktorunuzla rapor işini konuşun her ay 5317 tl veremezsiniz aşının fiyatı şuan bıkadar
ELizMetin Znurr nerede yaptınız bende güven hastanesinde yaptım Ankara’nın en köklüsü . Ama demediler . Bna dısarıda özel gittiğim Prof Murat Tuncer dedi
ELizMetin Deletedmom_7 çok Çok geçmiş olsun. Bebeğiniz küvezde kaldı mı kaldığı sürede solunum desteği aldı mı. Akciğerleri iyimiydi
ELizMetin Songena19 merhabalar çok çok geçmiş olsun. Bebeğiniz prematüre mi doğdu . Bende kararsızdım iyi ki yazdınız hepiniz. 32+3 te doğduk ve solunum desteği almadık bu yüzden bazı doktorlar bısey olmaz diyor .
Yagmur0606 ELizMetin bende çankaya güven hastanesinde doğum yaptım şenol hoca banada böyle bişi denmedi yaptırmak istesem kaçıncı ayında yapılıyoki
Deletedmom_7 ELizMetin ilk doğduğu zaman 26 gün küvezde kaldı sonra evimize geldiğimizde 2-3 aylıkken yakalandı yoğum bakım doluydu ama bütün sistemleri odaya getirmişlerdi iyi ki yanındaydım çocuğumun ve akciğerleri iyi değildi kendi nefes hiç alamıyordu yarı sakinleştirici ile uyutuyorlar 10 gün felan aç kaldı her acıktığında emziğini şekerli suya batırıyordum çok zor bir durumdu Allahım bir daha yaşatmasın
ELizMetin Znurr bende orda yaptım 15 küvezdeydık . Dısarıya kontrol için Prof a gittik tavsiyeediyor şiddetle , bende hastaneyi aradım siz neden bu aşıyı demediniz diye . O aşı sizin sorumluluğunuzda sizin alıp gelseydınız yapardık dediler
ELizMetin Benim özellikle sizlere sormak istediğim şu , bazı doktorlar bizim bebekler için prematüre küvezde kaldılar ama solunum desteği almamış akciğerleri sağlam bısey olmaz diyorlar . Sizin bebeklerinizin doğduğunda küvez durumu nasıldı
Znurr ELizMetin canım aşı ücretli bir aşı olduğu için sizin sorumluluğunuzda olan bir şey, yaptırmak istiyorum deseydiniz bilgi verirlerdi belki. Yanlış anlama hastaneye asla korumuyorum, asla korumamda o hastaneden ayrılırken bi ton sorun yaşayıp çıktık biz de
Birdunyabircennetannesi Şuan bı korku bastı. 35. Haftada doğdu oğlum ve ilk defa böyle bir şey duydum bize söylenmedi yorumlarda korkuttu açıkçası. Evet prematüre olduğu için hemen hastalanıyor. 2 kez rotavirus geçirdi 10 ay içinde mesela. Covid oldu. Sürekli de hastalanır Rabbim korusun aslında bilgisi olan biri olsa da bizi aydınlatsa. Oğlum kuvozde kalmadı sarılık için kaldı sadece
Maviim Birdunyabircennetannesi Bende çok korktum benim kızımda prematüre doğdu 34 haftalık ama daha önce ne bu virüsü nede aşısını duydum doktorumuz da böyle bir şey söylemedi.. görümcemin de ikiz prematüre bebekleri var şimdi 1 yaşına girecekler bile onunda haberi yok
ELizMetin delirmeceler siz yaptırdınız mı . Rapor en fazla 31+6 da doğmuş bebeklere yazılıyor . Bnm ki 32+3 yazılmıyor . Hastane yapmadı bana da dışarıdan bi Prof söyledi . Koruyuculuğu ne kdr süre acaba
ELizMetin delirmeceler sadece devlet hastanesi cıkarabılıyor onunda yönetmelığı yazdgm gbı. Rapor çıkaran var mı burada acaba
ELizMetin Znurr şöyle benim dışarıdaki doktorum bu aşıyı söylemese bilmicektim burda ki çoğu arkds gibi. Hadi bana doktorum söyledi , bu ASO’dan habersiz olup virüs olanlara yazık
Znurr ELizMetin evet gerçekten çok üzücü, keşke bunların hepsi ücretsiz olsa ve tüm bebekler yararlanabilse. Çokta pahalıymış ve virüsün sonuçları ağırmış, gerçekten sonumuz nereye gidiyor acaba
delirmeceler ELizMetin doğum yaptığınız hastanede çıkartabiliyor epikriz raporuna göre tabiki mesela benim ikizlerim 28+3 te doğdular kızım 75 gün oğlum 56 gün küvözde solunum desteğindeydiler doğal olarak 2 yıl boyunca synagis vurulacaklar ilk raporumuz doğum yaptığım özelden çıktı şimdiki raporum kontrol olduğumuz doktorumuzdan başka bir özel hastaneden çıktı dediğim gibi tek doz yetmiyor malesef her ay vurulması gerekiyor koruyuculuğu için 1 doz 1 ay koruyor ekimde başlanır martta biter rsv virüsünün en yaygın olduğu aylardır bunlar
Birdunyabircennetannesi ELizMetin Maalesef ama durumun varsa ve zamanı geçmediyse sana tavsiyem kesinlikle yaptir kesinlikle. Aşırı zor ve ölümcül bir hastalık . Vücudundaki su sürekli boşalıyor. Biz sarilikla çok uğraştık 3. Ayda gitti sarılık yüzünden de unuttuk rotavirus aşısını zaten bana hatırlatan bir hemsire de olmadı sağolsun 🤦
birmelekannesiiiiii ELizMetin bu asi için rapor veriliyor ücret ödemeden yapılıyor yarin rapor alicam bende gün verecekler asi için doktor size bu konu hakkında bişey demedi mi
ELizMetin birmelekannesiiiiii bebeğiniz kaç haftalık doğdu . Bnm doktorum dışarıda muayene . O hastanede rapor ettir dedi , hastaneye gittim en fazla 31 hafta olması lazım sizin ki 32 haftalık rapor çıkarılmaz dedi
ELizMetin birmelekannesiiiiii siz bna rapor konusunda umut oldunuz inş bizden küçük doğmamıştır bebeğiniz
ELizMetin Birdunyabircennetannesi çok şükür yaptırdık rotayı biraz geç kaldık 4 aya 3 gün kala yaptırdım . Çok geçmiş olsun bebeğinize . Rabbim korusun