sutkokusu Rica ederim, yani şöyle söyleyeyim bu süreci bir üst yaş grubunda da yaşamak durumunda kalacak çocuğunuz yine gitmemek için direnicektir. 3 yaş anaokulu için ideal daha yolun çok başında süreci yönetebildiğinde çocuğunuzda çok keyif alarak okula gidip gelecektir. Benim bir öğrencim vardı kapıda feryat figan ağlamaktan bayılacak gibi oluyordu, dönem ortasında etkinliklerden en keyif alan öğrencim olmuştu. Eve gidip etkinliğin aynısını anne ve babasıyla birliktede yapıyorlardı. Siz kararlı olun, küçük anlaşmalar yapabilirsiniz, örn; çocuğunuzu okuldan öğlen yemeğinden sonra alacağınızı söyleyin. Bu sürede okulda ne yaptığını dinlemek için sabırsızlanıyor olacağım diye söyleyin. Okulunu, sınıfını çok merak ettiğinizi ama çocuğunuz için özel alan olduğu için okula sizin giremeyeceğinizi söyleyebilirsiniz. Eğer çocuğunuzun alışması yerine okuldan alırsanız bu bir alışkanlık haline gelecektir. Seneye yine süreci yönetemeyip gitmek istemeyecektir.