Gokceayy Bakanlık, 81 ilin Valiliğine yazıyla talimat göndererek, Türkiyede üretim yapan 20 maden suyu ve sodasının kaynağından numune alınarak tahlillerinin yapılmasını istedi.20 maden suyu ve sodasından numuneler alarak, Halk Sağlığı Laboratuvarları ile İstanbul, İzmir ve Ankaradaki Hıfsıhsıhha merkezlerinde analizlerini yaptırdı. Bu 20 maden suyundan 16 sının analiz sonuçları belli oldu. Sırma, Sarıkız, Efe, Beypazarı ve Özkaynakdan oluşan beş marka maden suyu ve sodasında nitrite rastlanmadı. Uludağ marka maden suyunun analizlerinde ise kaynağından alınan numuneler temiz çıkarken, piyasadan alınan numunelerinin birinde nitrit, diğerinde ise amonyak belirlendi. Kızılay, Askoop Kızılcahamam, Salihli, Kınık, Şifa, Çınar, Kula, Yıldız, Çamlık ve Kuzuluk maden sularında ise nitrit tespit edildi. Karakoca, Çaldağ, Erzincan ve Gökova marka maden sularının analiz sonuçları ise henüz belli olmadı. Türk Gıda Maddeleri Tüzüğüne göre maden sularının kesinlikle nitrit ve amonyak içermemesi gerekiyor. Nitratlar 50 mg/l N03 yüksek oranda nitrat içeren suları içenlerde 6 ay’da ölüme yol açabilir. Ayrıca boğaz hastalıklarına ve kan hastalıklarına yol açabilir. Bebeklere kesinlikle nitratilı sular içirilmemelidir. Midelerinde nitrite indirgenerek mavi hastalık denilen kan zehirlenmesine neden olur ve ölüme sebebiyet verir. Nitritler, nitratlara benzer etki gösterirler, ancak çok daha tehlikelidirler. Kan zehirlenmesine, kanda oksijen taşınmasını engelleyerek oksijensizlikten boğulmaya sebep olurlar.
DefneRana3881 Gokceayy beypazarından şaşmamak lazım da niye 80 il valiliğine gönderilmiş Türkiye 81 il ya merak ettim
Gokceayy MihmininAnnesi biz evimize yıllarca sarıkızdan başka maden suyu almadık sonra okuldu başka şehirdi tatildi vs derken değişti ama genelde sarıkız beypazarı ve dediğin gibi devletin markası diye kızılay alırdım en çok da onda cıkmış
Oyku123ss11 Ben icmedigim icin sikinti yok ama icenler icin dikkat etmeleri gerek Allah korusun milletimizi her yedigimiz seylerde bile hile gdo katki maddeleri var malesef organik dogal yemek icmek cok cok eskidenmisti
Oyku123ss11 Ben icmedigim icin sikinti yok ama icenler icin dikkat etmeleri gerek Allah korusun milletimizi her yedigimiz seylerde bile hile gdo katki maddeleri var malesef organik dogal yemek icmek cok cok eskidenmisti
Gokceayy Merve18 yok onların bütün numuneleri temiz cıkmış raporlar var cok uzundu ben kısaltarak aktardım