Merhaba annelerim🌸 5. Ay kontrolümüzde az kilo alımı sebebiyle ek gıda tadımlarına başlayabiliriz demişti doktorumuz. Bu arada sadece anne sütü alıyoruz ama son aylarda kilo alımı düştü. Mama takviyesi yapmaya çalıştık ama hiçbir mamayı asla kabul etmedi. Hatta biberon reddi de var. Sütümü sağdığımda biberonla da veremiyorum. Biz de ek gıdaya geçelim dedik. Bir diyetisyen ile anlaştım ( biliyorum bu ayda diyetisyen biraz saçma ama nerden nasıl başlayacağımı bir türlü kestiremedim. )
hem sizlerden fikir almak hem de fikir isteyen olursa diye paylaşmak isterim.
Her besini 3 gün kuralı ile vereceğim. İlk gün 1 çay kaşığı
- Gün tatlı kaşığı
- Yemek kaşığı şeklinde ilerleyeceğiz. Tabi hepsine 1 çay kaşığı soğuk sıkım sızma zeytinyağı ekleyerek(asit oranı 0.3-0.5 arasında olmalıymış)
İlk gün patates ile ikinci gün kabak üçüncü gün havuç ile devam edeceğiz. Bunları buharda pişireceğiz. Sonrasında meyveler gelecek. Armut, elma ve muz ile devam edeceğiz. Sonra ev yapımı yoğurt tadacak. Bundan sonra da karıştıralarak gidecek. Önce kabak havuç daha sonra patates eklenecek mesela.
Bizim serüven böyle başlanacak. İnşallah oğlum sever. İştahı açılır. Bu aralar etrafa ilgisi çok arttı memeyi 3 dk emip bırakıyor. Süt arttırmak için de solgar brewers yeast ve bestlak damla kullanıyorum. Geçen günlerde mercimek pilavı denedim gerçekten etkili oldu bende. Ama hala şunu yedim göğsüm taş gibi oldu diyemiyorum. Sanırım en önemlisi huzur mutluluk ve dinlenme …
Sizlerden de tavsiye almak isterim. Ek gıdayı sevmesi için iştahı açılması için ne yapabilirim? Bu arada 5. Ayda 7.300 kilo ve 65 cm di. ( kilosu çok iyi vs diyecekler için bizim bebiş kilolu doğdu 3.800 ve ilk 2 ay güzel kilo aldı. Sonraki aylarda hep düştü kilo alımı)