Piiiiiinaar Ev işlerini yapabilirsem akşam yapayım gündüz tamamen bebeğim ile ilgileneyim diyorum. Böyle niyetlenip bunları yaoabilrn var mı.
Doğduğundan beri tam da böyle yapıyorum. 9 aylık olduk bu zamana kadar aktivite, kitap okuma, sosyalleşme ile geçti. Şöyle diyeyim ay ay hatırlamıyorum ama ilk olarak zeka kartları ile başladık (ki hala ayına göre zeka kartı gösteriyorum, onları hikayeleştiriyorum, isimlerini söylüyorum). Sonra oda oda gezip odaları tanıtırdım. Bol bol kitap okudum. Anlamaz demeyin kesinlikle anlıyor ve şu an bol bol kitap okumanın meyvesini alıyorum çok şükür. Sizin aylarda çıngırak ile oynardı. Hatta evde küçük biberonun içine mercimek koyup kendi çıngırağmızı kendimiz yapmıştık. 😂Hışırtılı kitap almıştım. Hem doku hem ses hem görsel olarak şiddetle öneriyorum. Oyun halısında beşinci aya kadar oynadı. Sonra hareketlendiği için istemedi. Yüz üstü egzersizleri yapabilirsiniz. Salonunun ortasında bebeğinizi koyup etrafına sevdiği oyuncaklar, kitaplar, zeka kartları ile daire oluşturun. Bebeğinizin bu şekilde hem dönmesine hem emeklemesine hem koordinasyonunun gelişmesine yardımcı olursunuz. Daha sonra parmak kuklası aldım. Onu hala kullanıyorum. Onlarla hikayeler uyduruyorum. Daha sonra ise 7.aydan beri duyusal aktiviteler yapıyoruz. Borcamın içine biraz su koyuyorum, içine oyuncaklarını koyuyorum. Onlara dokunuyor, oynuyor. Şimdi kızım dokuz aylık. Artık çok hareketli, emekliyor yerinde durmuyor. Aktivitelerin seyri değişiyor haliyle. Ama geriye dönüp baktığımda iyi ki bunları yapmışım diyorum. Kızım şu an kedi nerde dediğimde kediyi gösteriyor. Miyav demeye çalışıyor. Bizi taklit ediyor. İnanılmaz güzel bir duygu. Ve bol bol dışarı çıkarmanızı tavsiye ederim. 🙏🌺