MissMuso
Anlıyorum sizi ama bebeğiniz artık bu aylarda çevresini ilgi duymaya başlıyor. Mesela emerken ya da mamasını içerken bir anda bırakıp etrafına bakmaya başlayabilir, odanın ışığını açtığınız zaman birden ışığa doğru bakar veya kapandığı zaman ışığa doğru bakar, kapıdan biri girdiği zaman o kapıya dikkatlice bakar sizin kıyafetinizi incelemeye başlar, cebinize bir şey koyarsınız ona bakmaya başlar ya da cebinizden bir şey çıkarırsınız bakar o oradan nasıl çıkmış der gibi bakar, dışarı çıkarsanız yine aynı şekilde insanların yürümesine bakar tekerleklere bakar, ağaçlara bakar, uçan kuşlara bakar yani kısacası her şeyi inceler yemek yerken de sizi gözlemliyor. Oğlum iştahlı bir çocuk değil ama o aylarda gözüne dike dike yediğimize bakıyorum sadece iyiliğimiz değil başka şeyleri de bakıyordu bu nasıl oluyor bunu nasıl yaptılar der gibi çünkü dediğim gibi artık keşfetme aşamasındalar bizim için çok basit gelen bir şeyler onlar için vav nasıl oldu durumunda. Kilo alımı iyiyse 6 ayda başlamanızı öneririm ki en erken 5,5 aylık başlayın genelde kilo alımı az olan bebekleri erkene gıdaya başlatıyordoktorlar sizin kilo alanınız önde ise 4 aylık da ek gıdaya başlamanız erken olur