Tinymom Bana lütfen benim bebeğim gibi çok memeye düşkün olup 1 yaşından sonra uyku eğitimi verenler yazabilir mi nasıl bir yol izlediniz 😄
Melihinannesi1 Tinymom ben sırf öyle uyumayı biraksin diye ayağımda sallamaya baslamistim, ama uyumaya yakın sallamayi durduruyordum, bir zaman sonra sallamayi da bıraktım birlikte sarılarak uyuyoruz artık, şuan 26 aylık 😊
Tinymom Melihinannesi1 ayakta sallanmayı da istemiyor ya asla durmuyor keşke onu kabul etse onu bıraktırması daha kolay memeden
Bedisayaz Minikprensinannesi11 umarım yardımcı olabilirim. Kolay ve hızlı bir süreç olmadı. Benim bebeğim de sadece memede uyuyordu. Öncelikle uyku aralıklarını bebeğinizin yaşına ayına göre düzenlemenizi öneririm. Gece uykuya geçmeden yarım saat önce emzirmeyi bitirdim. Yanına uzandım ninni söyledim şarkılar söyledim sarıldım yatakta dönmesine ayağa kalkmasına izin verdim bir süre sonra (uzun da olsa) kendi daldı ve uyumaya başladı. 1 haftada alıştı sıra gece uyandığında memeye sarılmasından dolayı gece beslenmesini kesmeye gelmişti. Bazı geceler 7-10 sefer emzirdiğimi biliyorum uyuması için. Önce bunu 2 rüya öğününe düşürmem gerekti. İlk beslenme 12-1 ikincisi ise 3-4 arası olacak şekilde o uyurken besledim uyanmalarında ağlasa bile meme vermedim sarıldım ninni söyledim ve dalmaya başladı. Bu da 1 hafta sürdü. Sonra ikinci beslenmeyi kaldırdım. Derken birinci beslenmeyi de kaldırdım yaklaşık 10 gün sürdü. Yani 1 ay gibi bir sürede gece beslenmemiz bitti. 12. ayda artık sadece sabah ilk uyandığında ve uykularından önce besliyor duruma geldim. Artık sütüm azaldı o da eskisi kadar hevesle emmiyor çok zorda kalırsam mama ile takviye yapıyorum onun dışında beslenmesi iyi olduğu sürece sorun etmiyorum. Umarım yardımcı olabilmiştir yazdıklarım. Sabırlı olmalısınız bebeklere alışkanlıklarını biz edindiriyoruz. Şimdi yatağına koyuyorum ağladığında hoşuna giden bir şarkıyı uyku boyunca çalmaya devam edecek şekilde açıyorum bazı günler uzun da sürse kendi uyuyor. Gece hiç müdehale etmiyorum sabaha kadar uyansa da kendi uykuya dönüyor. Gündüz uykularımız biraz sıkıntılı bazen hiç uyumak istemiyor uyku gerilemesi sanırım. Ama olsun eskisi gibi emzik değilim en azından.
Tinymom Bedisayaz yorumunuzu yeni görüyorum kusura bakmayın 😌 peki sakinleştiremediğiniz oldu mu birde rüya öğünlerinden önce uyandığında ne yapmalı çünkü bi ksç defa denedim rüya öğünün den önce uyandı ve uyumadı 2 saat mecbur emzirmek durumunda kaldım
Bedisayaz Biraz uzun oldu ama yardımcı olmasını umuyorum. Sormak istediklerinize cevap vermeye hazırım. Ben çok çektim 11 ay uykusuzluktan bitik haldeydim.
Bedisayaz Tinymom öncelikle besleyerek uyutmayı kesmelisiniz bunun için ciddi çaba gerekiyor sarılın yanına uzanın ninni şarkı söyleyin kısacası emzirme desteği en zor bırakılan destek olduğu için ondan daha kolay atlatılabilecek bir desteğe geçmeniz gerekecek. Her uyandığında benzer desteklerle uykuya döndürmeniz gerekiyor gerekirse kucağımızda mayıştırıyoruz ama asla meme vermiyoruz. Aksi halde bu beslenmekten ziyade alışkanlığa dönüşüyor.
Bedisayaz Tinymom siz ne kadar istikrarlı olursanız süreç o kadar kolay olur yoksa maalesef kazanan taraf olmuyor. Bazıları bebeğin kazandığını düşünüyor ama değil. Kesintisiz gece uykusu yapan anne ve bebek kazananlardır. Bütün geceyi emmek için uyanarak geçiren bir bebek de anne de yeterli ve sağlıklı uykuyu almış olmuyor. Evet kolay değil ama imkansız da değil. Bunu yaşadım hem de çok sert şekilde emin olun sonu anne ve bebek için mutlu son🥰
Tinymom Bedisayaz bebeğimi sakinleştirip yatırmak o kadar zor ki 1 saat boyunca sırtım ağrımasına rağmen kucağımda gezdirdim ama eni sonu hıçkırarak içini çekerek ağlayınca bıraktım babasına da gitmek istemiyor