Arkadaşlar uyaran eksikliği diye bir şey var uzun süre tvye maruz kalınca ortaya çıkıyor ve gelişimi gayet güzel giden çocuklarda da görülebiliyor, uyaran eksikliği de otizmle karşılaştırılıyor. Sanal otizm dıye bir şey var. Cocugun gelişim basamakları sadece TV etkilemez tabi ama uzun süre ekrana bağlı cocukta gelişimde gerileme görülür. Ayrıca kardeş gelmesi,taşınma, anne baba ayrılması gibi gibi durumlar bile cocukta gelişim basamakları cok etkiler, yani gelişimi güzel cocugun bıle bu tür durumlar gelişimi etkiler.