Nurm23 Merhabalar bebeğim 4 ay 3 günlük bugun kontrole gittik 1 aydır mama veriyorum anne sütü almadı azaldı baya o yüzden mama veriyorum. Tadım yaptırabilirsin dedi doktor. Ama araştırdığımda 4 ay cok erken diyorlar. Tecrübeli anneler fikirlerinizi paylaşır mısınız
neslicanben Nurm23 bizde doktor kontrolünde 4 aylıkken başladık. İyiki de başlamışız bebeğim şimdi herşeyi yiyor,çiğneme ve yutma refleksini çabuk kazandı. 10 aylık şu anda
Selda__ Nurm23 benim iki çocuğumda mama ile beslendi anne sütünü çok az aldılar ikisinde de 4 aylık olduklarında ek gıdaya başladım zeytinyağı kullanın çorbalarında hiç bağırsak sorunu yaşamazsınız inşaallah
Selmanur_a Nurm23 bana da aynı şeyi söylemişti doktor çok az yoğurt veriyordum. 5. Aya girince ufaktan tatırdım artık bana doktor taşımlara başla dediğinde 3.5 aylıktı kızım ama ben dinlemedim
Benazirsewda Peki kabızlık sorunu olmadı mı hiç bu durumu nasıl aştınız. Benim bebeğim de 5 aylık oldu mama veriyorum başlamak istiyorum ama tedirginim neslicanben
neslicanben Benazirsewda ilk sebze, yoğurt ve meyve olarak dewam ettim tadımlra. Zaten ilk ay tadımlık veriyorsunuz yani kabızlık olmuyor. Daha sonra öğüne geçtik. Kabızlık gaz gibi şikayetler hiç olmadı
Nurm23 Selda__ inşallah ne şekilde başladınız peki. Doktor öğleden sonra 1 öğün ver arkasından su ver dedi. Birde otururkenmi verdiniz
neslicanben Benazirsewda ilk patates,kabak,havuç, verdim sonra birbirlerine ekleyerek verdim. Sonrası soğan,pirinç bulgur,yoğurt ekleye ekleye dewam ettim.
neslicanben Nurm23 evet sadece zeytinyağı kullandım. Yemeği pişiriyordum yedireceğim zaman üzerine damlatıyordum saf haliyle
Selda__ Nurm23 başladığım her ek gıdayı bir çay kaşığı verip 3 gün beklettim gıda alerjisi Olup olmadığını anlamak için. İlk önce kaşık maması verdim tam oturamıyordu yastıkla destekleyip veriyordum. Sonra meyve püresi ayına göre çorba yapmaya başladım
Nurm23 neslicanben öğüne ne zaman gectiniz peki. Kafamın karışması şu şekilde. Normalde 6 aylıkken 3 gün kuralına göre tadım yaptırım alerjisi yoksa yanına mesela yoğurt+sebze veriyoruz diyelim 2.öğün olarakda mesela meyve veriyoruz. Buna ne zaman gectiniz.
neslicanben Nurm23 ben öyle 3 gün kuralı yapmadım benim ikinci çocuğum 😬 ilk tadımları 1 gün verdim 1 gün bekledim baktım alerjik bir bünye değil herşeyi verdim. Öğün sayısını da 5 .ay bitiminde arttırdım. 2 öğüne doyumluk yedi.