Üç yıl üç ay 22 süren esaretin ardından Mustafa Kemal Atatürk,İsmet İnönü,Fevzi Çakmak ve yüreği onlar gibi millet ve vatan aşkı ile çarpan milli mücadele gönüllüleri,milli mücadele sevdalıları ,bu yolda canlarını hiçe sayıp zifiriye gömülen izmiri,karanlığından koparmış,aydınlığa ulaşmasında baş rol almışlardır.İzmir öyle kutsal bir şehirdir ki hem işgali ile milli mücadelenin fitilini vermiş ,hemde kurtuluşu ile milli mücadelenin cephelerde mücadelesi sona ermiştir.Mudanya gibi Lozan gibi maddeleri bugünde vatanımızın çıkarlarını gözeten kararları içeren anlaşmaların imzalanmasinda kapıları açmıştır.İkinci Mehmet gibi İstanbul’u Bizans’ın elinden kurtarıp feth eden bir padişahın ardından ,6.Mehmet gibi vatanını Yunan’a sunmaya çekinmeyen, manda himayesi bir karaktere doğru yaşanılan çöküntüye rağmen,çiçekler açmayı başarmıştır.Nereden nereye…Puslu daglarin zirvesinde ki engebeli tepelerin ardında üzerimize bir güneş gibi doğan can mayam,bam telim Mustafam Kemalim Atatürküme,Karakol Cemiyeti’nden Yenibahçeli Şükrü’ye, Hamza Grubu’ndan yüzbaşı seyfettin’e, Mim mim Grubu’ndan Topkapılı Mehmet Cambaz’a . İmalat-ı harbiye’den Eyüp bey’e, Berzenci Grubu’ndan Ahmet Berzenci’ye, Ferhat Grubu’ndan Mustafa İzzet’ Kuva’cı kahramanlar; Yahya kaptan’a Ali Çetinkaya’ya, Şahin Bey’e, Sütçü İmam’a ve Ahmet Hulusi Efendi’ye,Kadınlarımız Ayşe çavuş’a, Halime Çavuş’a, Asker Saime’ye, Melek Hanım’a, Tayyar Rahime’ye, Kara Fatma’ya ve Gördesli Makbule’ye bin selam olsun.İzmir’in dağlarında çiçekleri açtıran yüreklere sevgilerle ve hasretle,selametle,huzur içinde uyudugunuza ve gittiğiniz yerde hak ettiğiniz hayatı yaşadığınız gönülden inanıyorum,yattığınız yer incinmesin, ışıklar her daim yoldaşınız olsun♥️Kutlu olsun 100.yilimiz ,kutlu olsun kutlu günümüz,bugün bu zaferi gönüllerinde hissedenlere;sevgilerimle..İç savaş ve cahillikle olan mücadelemiz bugünde sona ermemiş kara bir yazgı gibi alnimiza yapışmış ve tekerrürden ibaret olan tarihin haklılığını bağıra çağıra,ulu orta dile getirmektedir.Stratejik zekasıyla,liderliği , önderliği ile ,satranç oynar gibi bundan bir kaç adım sonrasını görüp,ona göre bir yol haritası çizip bu yolda adım atan,milletimize bahşedilmiş en kutsal hediye,57 yıllık ömrünün 30 yılından fazlasını cephelerde geçirmiş,kısacık hayatına nişan (rütbe, ünvan) sığdırmış, sevgisinin yüreklerine yakışacağı insanların içinde ölçülemez bir sevgi seline neden olan,milyonlarin benim,senin,hepimizin babası,ebediyete intikali gözü yaşlı ve ona hasreti hiç dinmeyecek nesiller bırakan Mustafam Kemalim Atatürkümün gençliğe hitabesi ile bitirmek istiyorum:Cebren ve hile ile aziz vatanın, bütün kaleleri zaptedilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir.Unutma:Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur!!!