Naciyeylmz 125g tereyağı (oda ısısında)
1 adet yumurta
Yarım çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı pudra şekeri
1 paket vanilya
3 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
Dışını bulamak için;
1 çay bardağı pudra şekeri
2 yemek kaşığı kakao
Hazırlanışı
Uygun bir yoğurma kabına tereyağı, yumurta, sıvı yağ, pudra şekeri, vanilyayı alarak tel çırpıcı ile malzemelerimiz güzelce karışana kadar çırpalım.
Daha sonra unun birazını koyalım ve üzerine kabartma tozunu ekleyerek hamurumuzu yoğurmaya başlayalım.
Unumuzu yavaş yavaş ilave ederek ele yapışmayan bir kıvam alana kadar hamurumuzu yoğuralım.
İstediğimiz kıvama gelen kurabiye hamurumuzdan küçük küçük parçalar alalım ve elimizin içerisinde yuvarlayalım. Hamurumuz bitene kadar bu işleme devam edelim.
Şekillendirme işlemi bittikten sonra kurabiyelerimizi pişirme kağıdı serdiğimiz fırın tepsisine yerleştirelim.
Önceden 160°C ısıttığımız fırında yaklaşık 20 dakika altı hafif kızarıp üzeri beyaz kalacak şekilde pişirelim.
Kurabiyelerimiz pişerken uygun bir tabak içerisine pudra şekeri ve kakaoyu alarak güzelce karıştıralım.
Kurabiyelerimizi fırından aldıktan 2-3 dakika sonra hazırladığımız karışımı kurabiyelerimizin her tarafına güzel bir şekilde bulayalım ve servis edelim. Deneyeceklere şimdiden afiyet olsun.
Bu canım 💮