minikordek
İse gündüzden başlayalım mı
Uyku saati gelince rutinler belirleyelim. Sakinlik sağlayalım. Ağladıkça sarılalım ve yatıralım. Çok ağlarsa gezinelim sakinleşince yine kucağımızda hareketsiz bekleyip tekrar yatıralım.. zaten yatağına alışık.
Özellikle bir müzik belirlemenizi şiddetle tavsiye ederim.
Bebekler bir sonraki adımın ne olacağını bilmek isterler, duzen severler.
Gece uykusuna bu şekilde yatsın ve tok olduğundan emin olun.
İlk uyanmasına yakın mutlaka emzirin o uyuyorken ve mama vermeyi biberonu hayatınızdan çıkartın.
Gece uyandığında emmiş ve tok olduğuna eminseniz su verin.
Su işinizi kolaylaştıracak. Buna alışması biberonla beslenip dolu mideyle uyumaya çalışıp tekrar rahatsız olup uyanmasindan daha iyidir.
Sonrasında 3 saat sonra yeniden besleyelim.
Kuralimiz belli.
Uyandikca su vermeyeceğiz. Sakibkestirip yatiracagiz 3 uyanmadan 1inde su verelim. Ama biberon ve emzirmek yok.
Ne şekilde olursa olsun sarılıp sakinlestirelim.
Gündüz zor uyuyorsa saatleri yeniden kontrol edelim. Uyku sinyallerine göre erkene yada biraz daha geç saate kaydiralim. Uyuması için asla biberon teklif etmeyelim. Hatta Uyku saatinden 30dakika önce karnini doyurmuş olalım