edanrr her defasında bana cevap hakkı doğuracak şeyler yazıyorsunuz bu sebeple konu bir türlü kapanmıyor. İlk olarak, ben uzmanlık alanımı böbürlenmek için ön plana çıkarmıyorum. Gerçekten neden ısrarla buradaki iyi niyet ve çabamı göremiyorsunuz anlamıyorum. Siz benden az biliyorsunuz diye hiçbir iddiam olmadı, yani beni yanıltacak bir durum yok ortada. Hz.İbrahim öyle büyük bir peygamber ki yahudiler de hıristiyanlar da onu kendi dinlerinden kabul edip bununla övünüyorlar. Bu tartışmalarına son noktayı ise Kur’an koyuyor: “Ey Ehl-i kitap! İbrâhim hakkında niçin tartışırsınız? Oysa Tevrat da İncil de kesinlikle ondan sonra indirildi. Hiç düşünmüyor musunuz? İşte siz böylesiniz; hadi hakkında bilginiz olan konuda tartıştınız, fakat hiç bilgi sahibi olmadığınız bir konuda niçin tartışıyorsunuz! Oysa Allah bilir, siz bilmezsiniz. İbrâhim ne yahudi ne hıristiyan idi; bilâkis o, tek Allah’a inanıp boyun eğmiş birisiydi, müşriklerden de değildi”. Bu ayetlerden net bir şekilde anlıyoruz ki yahudiler istedikleri kadar bunu iddia etsinler Hz.İbrahim ilk yahudi değildir. Eğer müslümansak yahudilerin bakış açısını değil Kur’an’ın bakış açısını baz almalıyız öyle değil mi? Yani kısacası bu açıklamanız durumu değiştirmiyor, sünnet yahudilikten başlayan bir gelenek değildir. İnsanız hepimizin bildiği yanlış şeyler olabilir, hatamızı kabul etmek neden bu kadar zor? Israrla başka yorumlarla kendinizi haklı çıkarmaya çalışıyorsunuz ama yanlış olan bilgiyi bu şekilde doğru hâle getiremezsiniz. Ben açıkçası zaten sizi ikna etme derdinde de değilim. Dilerseniz siz öyle inanmaya devam edersiniz, ama siz ısrarla birşeyler söyleyip bana cevap verme hakkını doğurmayın çünkü bu şekilde bir yere varamayız. Son olarak, sünnetin tarihçesinden sünnetin hükmüne ışık hızıyla nasıl geçtiniz anlamadım 😄 bizim tartışmamız tamamen tarihçesiyle ilgiliydi, Kur’an’da ayetin geçiyor olup olmaması nereden çıktı 😄 post içerisinde sizden önce yazdığım ilk yorumda zaten hüküm olarak farz olmadığını belirttim. Ama hakikaten konumuzla bağlantısı yok bunun. Siz de kendinize çok iyi bakın saygıdeğer kardeşim, postu daha fazla meşgul etmeyelim 😊🌺