Efelar8 Bende gaz sancılarımız arttığında bebek daha fazla memede kalmak istediği için artık sütüm yetmiyor, akşama kadar bitiriyor diye düşünüp memeye ek mama vermeye başlamıştım kısa bir süre. Çünkü bebeği emzirmek için memeye süt birikmesi gerektiğini zannediyordum. Sonra öğrendim ki aslında bebeğin emmesi için en ideal meme yumuşak meme imiş. Süt birikmesine gerek kalmadan bebek her emdiğinde bebeğe zaten süt gidiyormuş. Bununla ilgili aşağıdaki yazıya bakabilirsiniz. Yani ben memeden süt çekmediğini zannederek aslında doyan bebeğime ek mama vermişim o birkaç gün ve sürekli meme arayışında olduğu için farketmemişim. İlk etapta meme aramanın çoğunlukla psikolojik olduğunu kabul etmekle başladım. Bebekler bu dönemde yiyor fazlasını kusuyor gaz ile atıyor vs. Sorununuz gaz kaynaklı ise (ki ıkınıyor ise yüksek ihtimal bundan sebeptir) önerim gaz damlalarını her gün aynı saatte ve emzirmeden 5 dakika evvel verin böylece emzirdiğiniz sütü kolay sindirir. Sonrasında mutlaka üstten gazı çıkana kadar sırtını patpatlayarak ve sıvazlayarak geğirmesini sağlayın ki gaz bağırsağına inmesin. Eğer ağlamaları sıklaşıyorsa sıcak havlu / sıcak kiraz çekirdeği torbası ile karnını sırtına sıcak uygulama yapabilirsiniz. Masajları ve hareketleri gazını çıkarmasa bile düzenli yapmak bağırsağın hareketlenmesi için önemli. İyi gelenler bunlardı. Ancak süt az geliyor artık yetmiyor kısmını çiş sayısı ve kilo alımına bakarak anlayabilirsiniz ve buna göre mama kararı verebilirsiniz. Çünkü bebeklere kalsa onlar sonsuza dek emmek isteyebilirler 😊