Aybuk06 hemoglobin ve ferritin, demir bağlama bunlar bir birinden farklı şeyler. hemoglobin kandaki oksijen taşıyan hücreler, ferritin bünyeyi besleyen demir içeren protein, beyin beslenmesini ferritin yapıyor, demir bağlama düşükse demiri yerseniz bile demir yükselmez. hemoglobin yüksek olup, ferritin düşük olması latent anemi denilir. ferritin zihinsel gelişimi için çok önemli, konuşması, motor becerileri için. çocuklarda 50 civarında olması gerekiyor. sizin eczaneden aldığınız demir (ııı) olarak geçiyor, midede emilmesi için demir (ıı) geçiriyor, eğer çocuğunuz midr rahatsızlığı varsa %30 emilir max. ferritin yükseltmek için spirulina tüketiyor insanlar, ek gıda döneminden itibaren eklenebilir. tabiki bu konuyu doktorla görüşmek lazım. damla, hap bilmem o tür ilaçlar sadece hemoglobin yükseltir, o da kan koyulaştırır sadece ve trombosit yükseltir.