birannebirmelek bebeğinizin ihtiyaçlarını zamanında karşılıyo musunuz? Biraz ağlasın, her istediğini yapma alışır, ağlayarak yaptıramayacağını öğrensin bırak ağlasın diyenlerden misiniz? Bi dönem bu yaş aralığındaki çoğu bebekte oluyo. Sınırları anlamaya belirlemeye çalışıyo. Ağlayarak neyi yaptırıp yaptıramayacağını test ediyo aslında. Bu noktada bebeğin ihtiyaçları ağlatmadan ivedilikle karşılanmalı. Ağlama krizi başladığında yaparsanız bebekte “ağladığımda ihtiyaçlarım karşılanıyo, bi dahakinde karşılanmazsa daha da fazla ağlamayalım” şeklinde bi algı oluşuyo. Ağlatmadan isteği anlaşılıp giderilmeli, olamayacak bişey istiyosa da hemen dikkati dağıtılmalı. Yani ağlamak alışkanlık haline getirilmemeli