hemsire09 merhaba, ben de hayatımda yoğurt mayalamayı oğlumla beraber öğrendim 8,5 aylığız 3 aydır kendim mayalıyorum. Başta çiğ süt alıp güzelce kaynatıp yapıyordum ama geçenlerde bimin altın sütünü denedim. Çok daha güzel oldu. Şoktaki sütü henüz denemedim ama o da illaki güzeldir. Ben tarif vermek için girdim yazmak istedim açıkçası. Çünkü bu taifle hep taş gibi ve tatlı ekşi arası market yoğurtları gibi oluyor, kendimize de yapıyorum 1 kavanoz haftalık. Bebeğime gün aşırı yapıyorum ben. 1 su bardağı süte 1,5 tatlı kaşığı yoğurt mayasıyla yapıyorum.
1 su bardağı altın süt
1,5 tatlı kaşığı yoğurt mayası.
Sütü küçük parmağımı birazcık yakacak şekilde küçük bir cezvede ısıtıp küçük 250 ml kavanoza koyuyorum. 1,5 tatlı kaşığı yoğurda birazcık ısıttığıö sütle açıp kavonoza döküyorum. Bir iki karıştırıyorum sonra kapağını kapatıp 7 saat karanlık bir yere koyuyorum. 7 saat sonra açmadan direk buzdolabına koyuyorum 5-6 saat sonra da tüketiyoruz.
Hep böyle yapıyorum. Eğer daha çok sütle yapılacaksa ona göre yoğurt mayasını da çoğaltıyorum.
Sıfırdan yoğurt mayası yapmak için de bu şekilde yapıp ilk yaptığım yoğurdu tüketmeyip mayasını kullanıyorum.
Umarım işinize yarar 🤗