Mutlukuslar97 kızınızda bir sorun görmedim sadwce pandemi çocuğu ve tv ile bir dönem fazla haşır neşir olduğu için içine kapanık çekingen bir çocuk olmuş, soayal aktivitelerini arttırmanız lazım, oyun grupları kreş va gibi şeyler ilw aktifleştirmelisiniz, konuşması yaşıtlarına göre bir tık geriden gelebilir çünkü uyaran ekaikliği oluşmuş yetişmesi açılması zaman alır, her çocuk aynı fıtrat üzerinde olmaz, tamamen kendi isteği ile aakin bir karakteri olduğu içindw az konuşuyor olabilir, bol bol kitap okumak masal anlatmak ve anlattığınız masalın okuduğunuz kitabın aklında kalan kısmını pna sorup anlatmasını isteyin, bu onun daha aktif konuşmasını sağlar, kşmseyi dinlemeyin, dış insanlara kapalı olabilir, insanlardan çekiniyor olabilir önemli olan o insanlara zaman içinde alışıp alışamadığıdır, alıştıktan sonra yani uzun süre geçtikten sonra onlarla hala iletişim kurmuyorsa sosyallikten uzak kalmaya çalıştığını düşünebilirsiniz ancak buda endişe verici bir durum değil 😊