cahilsevmem benim oğlumda böyleydi, duyusal hassasiyeti vardı doktora vs götürmedim. İlk farkettiğim olgu kadife bambam kıyafetine dokunduğu anda huyları kahkaha atması, balona dokunmamak, kavuna eline sürmemesi, oyun hamuruna asla dokunmamak, yolda yürürken çim toprak vs değil ya asfalt ya da Arnavut kaldırımı yerlerden geçmek istemesi, ayakkabı ile de olsa çim toprağa basmıyordu.. iyi Bi araştırma sonrası öğrendim ki bu nesneleri tanımadığı için çekingenlik olurmuş. Farklı yüzeylere temas ettirin demişlerdi. Yerlere bulaşık süngerlerini koyup üzerine baktırdım, bulaşık telini koydum üzerine bastırarak yürütmeye çalıştım oynamasına izin verdim. Karpuz kavun sebze meyve yerlerdendir hep tanısın diye. Oyun hamuruna bakınca iğrenir gibi mide bulunması gibi Bi ifade alırdı yüzü zorla parmağını aldım içine soktum, oyun hamurlaruyşa kendime kırmızı burun vs yapıp palyaço gibi şebeklik yaptım yavaş yavaş alıştı, bu bahsettim dönem 1 yaş ile 20 ay arasıydı. Bu sene yaz gelince çıkardım toprağa kovasını vs alıp zaten kum oynayan cocukları görmüştü bakmıstı kendisi kovayı doldurmak istedi. Oturabilirsin annecim dedim.ve oturdu kumda oynayabiliyor, çim toprak için aslında birşey yapmadım zamanla tanıyorlar. En çok hamur için uğramıştım. Eğer bir nesneye dokunamıyor, ve siz üzerine giderek bunu aştıysanız inanın zaten çocuk bilmediği için çekiniyodur zamanla o korkusunu atacaktır