fatmaozdemirr
oksijen
Srfnr1
fatmaozdemirr
Öncelikle bebekleriniz hayırlı olsun. Çok çabuk geçiyor bu günler geriye baktığımda özlüyorum yeni doğan günlerini o saf süt koktuğu günleri... tadını çıkarın her anın 💕
Bebeklerimiz çok kuvvetli emme refleksiyle doğuyor. Ve dünyaya geldiklerinde tek bildikleri rahminizle aynı kokan sütğn kokusu bu kokuyu almak için devamlı memede kalmak istiyorlar bu süreç maksimum 40 45 gün bazen 3 ay sürüyor. Bu süreçte güven bağınız da oluşuyor. Sıkışık, karanlık, sıcacık, güvenli bir yerden çıktı geldi şimdi geniş, aydınlık, ışıklı, renkli, çok sesli bir dünyaya adapte olmaya çalışıyor. Korkuları var eli kolu bile yabancı annesi ve memesinden başka kimseyi tanımıyor hep annesinin kucağında annesinin memesinde olmak istiyor!☺️ Çok haklı...
“Ama mama verince aranması kesildi uyudu!”
Evet çünkü yapısı anne sütü kadar hafif değil hatta ağır, ağır geliyor uyuyup kalıyor. Bu süreçte aldığı mama kadar memeden süt ememiyor... sizinde aldığı mama kadar sütünüz azalıyor! Zamanla bu döngü sütü kesiyor! Tıbbı bir zorunluluk yoksa doktorunuz başla demediyse başlamayın! Doktorunuz başla dediyse de bence bir başka doktora da danışın!
“Bebeğiniz açsa?! Doymuyor aç mı kalsın?!”
Doyma kriteri 40 ı çıktıktan sonra günde 3 kez 1 tl büyüklüğünde kaka yapıyorsa ve 1 gündeki çişli bez ağırlığı bir paket margarin kadarsa doyuyordur! Eğer bu kriterleri karşılamıyorsa sizin bebeğiniz emmiyordur, memede uyuyordur. Tıbbı bir sıkıntı yoksa her annenin sütü bebeğine yeter gerçekten yeter! Bu söylediğimi mama düşmanlığı olarak görmeyin. Gerekli durumda tabiki verilecek ama biz insanoğlu yanlış müdahalelerle sütü azaltıyoruz! Doğada sütü yetmeyen tek bir canlı yok emin olun biz insanoğlu hariç! ☺️✋🏻
(Anne sütü hakkında çok bilgiye sahibim! Polemik olmasın rica ediyorum karşıt görüşte olanlar yinede istedikleri gibi davransınlar tabiki,ben naçizane anne sütü mucizesini bütün Bebekler alsın diye elimden gelen desteği vermek için yazdım.)