tucexxx merhaba bir çok posta gördüm sizi bu konu üzerine o yüzden yazmak istedim kızım 3 aylıkken bacağında 5 kuruş büyüklüğünde beyaz leke farkettim ve çocuk doktoruna sordum acelesi yok bir ay takip et cildiyeye götür dedi tabi ben 5 aylıkken götürdüm 1 tl büyüklüğünde olmustu ama aynı zamanda hem her ay fotoğraf çektim hemde inceledim kendini çizdiğinde ordada oluyor mu yayılıp buyuyormu diye 5 aylıkken cildiyeye götürdüm mavi ışıkla bakıp vitiligo teşhisi koydu ama bir kaç doktora daha göster dedi bu arada teşhisi sadece mavi ışıkla konulur. Ben tabi korkmuştum sizin gibi ama korkulacak birsey yok.
Sadece yaz ayında bol bol heryerini güneş kremi sürecek ve bebeğini güneşten koruyacaksin ben öyle yaptım doktorumuz eğer yayılma büyüme olursa 9 ayda getir dedi olmazsa acele etme çoğu 2 yaşından sonra geçiyor veya kremle geçiyor ama 2 yaş öncesinde çok acil değilse heryeri ne hızla yayilmiyorsa zararlı diye kortizonlu krem vermiyoruz dedi. Kızım şuan 13 aylik hala 1 tl buyuklugundeydi rengi bembeyazdi git gide ten rengine yaklaşmaya başladı ve büyüme yayılma çok şükür olmadı başka Dr a da götürmedim kendi tanıdığım doktorumuz var bulunduğum bölgeye tayini çıkmış ona gidecektim heryer salgın diye kızımı o ortama sokmak istemedim ama görsel atarak konuştum oda mavi ışıkla vs bakacak. Olmayabilir bazı doktorlar yanlış teşhis koyuyor yada olsa bile kendi kendine geçecek muhtemelen önemli olan artıp yayilmamasiydi dedi çok şükür bizde hiçbiri olmadı