tugcelyy233 Merhaba kızlar ek gıdaya başlıcaz haftaya Bimden günlük süt aldım dost markası bir de activa probiyotik küçük yoğurtlardan aldım bu şekilde yapan var mı acaba nasıl yapmalıyım ilk yoğurdu süt 1 lt kaynatmam gerekiyor mu tekrar ?
Melek1411 tugcelyy233 evet 15 dk kadar kaynatıyorum ben. Isısı çok önemli sıcak mayalarsan sulanır soğuk mayalarsan tutmaz veya süner. Parmağını daldırınca 7 ye kadar sayıp 7 de yanıyorsa olmuş demektir ben öyle anlıyorum. Fırını 100 derece de 5 dk ısıtıyorum 1 paket activia ile mayalayıp 4 saat sonra alıyorum fırından mis gibi oluyor. Buzdolabında 1 gün dinlenirse daha güzel olur ama yedireceksen de 7-8 saat de yeterli olur
Nihalalp tugcelyy233 canım şu an prebiyotik kuru toz yoğurt manasıyla yapıyorum ama daha önce aktivya ile yapmıştım.yogurdun taş gibi olmasını istiyorsan yogurtu mayaliycagin kabı sıcak suda bekletin ısınsın o beklerken sütünü tencerede ısıt ve ısınırken ara ara karıştır suyu gitsin içinden.elini yakacak kadar sıcak olsun süt sonra o sütten bir kepçe al ayrı bir kapta aktivya ile karıştır iyice karışsın sonra o karışımı süte ekle ve karıştır sonrada mayalama istediğin kaba koy ağzını kapat ve iyice sar ki fermente olsun
Sedacyln tugcelyy233 kaynatmana gerek yok canım bende o sütle yapıyorum ocağa koy termometre varsa 45 dereceye geldiğinde altını kapat mayasını ekle karıştır ve kavanozlara boşalt. Ben kendi yaptığım yoğurdu kullanuyorum sürekli maya olarak hazır mayaları hiç denemedim. Fırında değilde dışarda mayalıyorum.kapaklarını kapatmadan beze sarıyorum sonra battaniyeye 8 saat bekletiyorum sonra dolaba koyuyorum ağzını kapatmadan 5 saatte öyke bekletip ağzını kapatıyorum ve taş gibi oluyo
prensesannesiiiiiiiii Gumusmomy ağzı açık şekilde fırında mayalayın cam kavanozda ve sıcsklıgı iyi ayarlamanız lazım
GULCE02 Melek1411 merhaba maalesef bırda activa sade bulamadım naeıl mayalıyacağımı şaşırdım evde yoğurt var mayalasam sıkkntı olurmu
elifdedim Nihalalp Bunu hazır yoğurtla değilde ev yapımı yoğurtla mayalasamda taş gibi olur mu yoğurtum
elifdedim tugcelyy233 bu seferde öyle deneyim bakayım şu taş gibi yoğurt olayını bi tutturamıyorum ya 🤗
Prenss-annesi Bende bimin altın sütü kullanıyorum daha önce başka marka denemiştim tutmadı yoğurt makinası ile yapıyorm taş gibi tutuyor ev yoğurdu mayası atıyorum