Papatya233441 22 aylık kızım var. Anne baba abla abi gel al mama işte bişiler diyo ama fazla kelime yok algı kavrama süper ama dediklerimizi ne zaman tam olarak tekrar edicekler henüz erken mi doktora sorduk 2 yaşindan sonra başlar dedi.. siz anneler yaşadınız mı bunu bir fikir almak istiyorum rahatlamak istiyorum 🙏
Wolverine Papatya233441 her bebeğin gelişimi farklı konuşması da öyle. Ancak oglumdan ornekleyecek olursam, 18.ayda kelimeleri çoğaldı.2 yaşla birlikte cümle kurması güçlendi. Şuan 29 ay bitmek üzere baya akıcı konuşması var kendini ifade ediyor, bazı çocuk şarkılarını söyleyebiliyor.
Gmze34 Papatya233441 ayni dert bizdede var 22 aylikta anne,baba,mama dede, suan 25e girdik hic kelime artmadi konusmuyor,doktara gttik 10,15 kelime etti hayvan sesleriyle, teste girdik hersey iyi konusma geriligi var 18 ayliga gore konusmasi var dedi..
Lutennaa Papatya233441 23 aylık oğlum söyleyebildiği kelimeler var söylemeye çalıştıkları var ama henüz cümle kurmuyor 😕alıcı dili var, söyleneni de anlıyor, 2 kelimeli de olsa cümlesi yok, her çocuğun gelişimi farklıdırın arkasına sığınıyorum.
2halime Papatya233441 Benimde oğlum 22 aylık 23 hatta. 2 Ekim doğumlu. Günde bı kaç saat TV izliyodu sıkıştıkca durmadikca açıyordum. Onunda toplasan 10+15 kelimesi vardı 1 ay önceye kadar maşallah diyim TV kisitladim çok nadir açıyorum haftada belki 1 gün inanın çok fark etti 50 kelimesi vardır şu an belki bı anda ben söylemesen o söylüyor kolumda saat görmüş geçen saat dedi mesela çiş mi yaptın sen diyorum kaka diyor o şekilde 😂 oyunla kartlarla legolarla ilgilenmeye çalışıyorum bende çok üzülüyodum çünkü akranları 2-3 kelimelik cümle bile kuruyor. İnşallah 2 yaşından sonra açılırlar 🙏🏻
210796 benim oglum 22 ayina kadar agzini acmiyordu inanin.ii iii diyerek parmakla gisteriyordu herseyi.cock korkuyordum konusma geriligj olursa falan diye.22 ayinim tamam oldugu gun sabahdan uyaninca konusmaya basladu hatta ilk gunler uykuda bile sayikliyordu surekli uyuyamiyordu.kartlar falan almisdim onlari yapiyordum esimle surekli herseyi anlatiyorduk konusuyorduk boyle boyle gelisti
esra-azra1003 Gmze34 bizim ki 22 aylik kızım sadece baba diyor sizin çocuk doktoru mu bu teşhisi koyduu
RuzgarGulsah Bebekten bebeğe değişiyor konuşma durumu benim oğlum 12 aylıkken kelimeleri vardı 15. Aydan sonra çoğaldı 18. Aylıkken patlama yaptı şimdi 20 aylık cümlede kurmaya başladı 🧚🏻♂️
Katya Papatya233441 22 aylık kızım. Gecen aya kadar 15 kelime 10 tane de hayvan sesi çıkarıyordu. 21. Aydan itibaren maşallah diyim anlık olarak tekrar yapmaya başladı. Mesela şunu söle diyorum söylemeye çalışıyor. Sonra o kelimeyi yeri gelince kullanıyor. Tabi her kelime doğru çıkmıyor mesela bu sabah uyandım günaydın dedim, hadi tekrarla dedim guuugiiinn dedi. Gitti babasını uyandırdı ona guugin dedi😂 ama önemli olan farklı heceleri birleştirmesi zaten. Bu ay da 2 kelimeli cümlelere geçti. Baba gel, mama bitti, anne gel falan. Maşallah şuan iyi gidiyor. Sizinki de konuşur daha erken Zaten akışa bırakın.
Gmze34 esra-azra1003 nöroloji doktoruna gttik, oda baska doktora gönderdi test etti sadece bize sorular sordu,testi doldurdu,sonuc dil gelisimi 6 ay geriden geliyor
Deletedmom_37 Papatya233441 benim burda tecrübe ettigim erken konuşan bebekler 20 aylıkken felan ikili üçlü cümle kuruyor tek tek kelimeleri olanlarda 2 yaşdan sonra açılıyor