AyseM Arkadaşlar merhaba , oğlum 9 aylık süt alerjimiz vardı çok şükür atlattık , yumurta alerjimizi de iki gündür yumurta yediriyorum bir şey olmadı çok şükür. Sıkıntım şu iki bugüne kadar süt alerjisinden dolayı kahvaltımız yok gibiydi. İki gündür yumurta veriyorum ama yemiyor kusacak gibi oluyor, peynirde de aynı. Siz kahvaltıyı nasıl veriyorsunuz ben nasıl vereceğimi ne vereceğimi şaşırdım. Diğer sıkıntım şu ki ben oğluma sabah kahvaltı öğlene doğru yoğurt içine meyve 5-6 gibi çorba yatmadan önce muhallebi verip emzirip yatırıyorum. Son günlerde kesinlikle çorba içmiyor ağzını açtıramıyorum. Muhallebide de aynı fakat bir kaşığı zorla veriyorum sonra ağzını açıp yiyor. Ben çorba işini nasıl çözebilirim? Herkes pütürlü ver diyor ama yemiyor diliyle geri itiyor. Katı şeylere nasıl geçeyim ne vereyim ? Her gören aaa çok geç kalmışsın diyor ama yemiyor napıyım. Ek gıda miktarları konusunda da kararsızım siz ne kadar veriyorsunuz 9 aylık bir bebeğe? Çok uzun oldu farkındayım ama desteğinize ihtiyacım var. Ek gıda olayı bir kabus oldu bende çok üzülüyorum
Bahartunali AyseM benim bebeğimde 10 buçuk aylık yaklaşık 2-3 aydir hiç birsey yemiyor ağzını dahi açmıyor bir iki kaşık zar zor veriyorum birimde sut alerjimiz var mama kullanıyoruz dr sordum zamanla yeme alışkanlığı değişir dedi bende zorlamıyorum cani istediğinde bir kaç kaşıkta olsa yiyiyor maalesef bende çok üzülüyorum ama elimden birsey gelmiyor
milaseren AyseM hiç zorlamayın. Kefir verebilirsiniz besin değeri cok yüksek deneyin. Corba yapın genelde tavuklu corbaları cok seviyorlar. Kabak, tavuk ve tel sehriye püre kıvamında olsun ve iyice blenderden geçirin umarım yer
Sekerlik14 AyseM benim kızım da 9 aylık bazen kahvaltı bile yapmıyor. Zorlamamak lazım.1 öğün çorba veya yemek tarzı 1 öğün meyve yiyor bazen yoğurt yiyor bazen yemiyor ama zorlamıyorum muhallebi falan da hiç vermedim.bence zorlamayın nasılsa açılınca yer. Gün boyu hiç bisey yemediği de oluyor emiyor sadece o da meme müptelası değil kısa süreli. Eline verin kendi yemeye çalışsın salatlik falan.biz hep taneli yedik püre yemedim. 7600 gr di en son .dert etmeyin o yuzden
Mrvsltn AyseM bende çok zorlandım hep muhallebi tarzında verdim salak gibi yok çatalla ez yok blender yapma şu instagramdaki kitaplardan aldım acıkınca yer ve bu çocuk aç isimli iki kitap tarifleri yaparım diyodum ama hikaye yani yemeyen yemiyor şuan 9 aylık sulu veriyorum herşeyi çorba gibi he ama arada tane tane şeyler veriyorum ağzına açmı kalsın yani tane yemiyo diye valla komşum kızına herşeyi sulu verdi şuan 1.5 yaşında daha yeni geçti taneli şeylere ama o 1.5 yaşına kadar alması gereken tüm vitaminleri aldırdı çocuğa sulu mulu yedi ya ona bak he ben çok rahat yedirmiyorum bizde yutmama problemi var ama olsun sen sulu ver
AyseM Bahartunali bana da tam tersi alıştır zorlanırsın ilerde diyorlar. İnan nw yapacağımı şaşırdım ağlıyorum bazen yemeyince
AyseM milaseren tavuklu şehriye mi vereyim? Blendır yapma diyorlar ama içmiyor diğer türlü siz nasıl yapıyorsunuz
AyseM Sekerlik14 benim oğlumda memede çok duran bir bebek değil bazen ayakta emziriyorum. Ben emzirmesem hiç gelmez bile. Bizim bir de şu sıkıntımız var ki çalıştığım için kayınvalidem bakıyor ve ayağında yediriyor öyle yemeye alıştı mama sandalyesinde yemiyor nasıl alıştırıcam
Bahartunali AyseM nasıl alıştıra bilirsin ki ağzını açmayan çocuğu daha kötü oluyor sen zorladıkça o aha çok açmamaya başlıyor küçükken zar zor veriyorsun ama artık hareketli kafasını ceviriyor eli ile vuruyor ağlıyor zıplıyor imkansız yanı bıraktım ben artık büyüdüğü zaman nasıl olsa yiyecek
Yuliya1219 AyseM doktorumuz bize de kesinlikle blendir yapmayin ilerde cok zorlanirsiniz dedi. Catalla ezebildiginiz kadar ezin buyukleri o cikarir zaten dedi. Cigneme refleksi gelismez ise cok sikinti yasarsiniz dedi. Bende blendir yapiyodum kolayima geliyodu mecbur biraktim.
Adakizim AyseM kızımda öyle, kahvaltıyı sevemedi bir türlü. Zaten sabah sabah güne kötü başlıyoruz yemediği için, sonrada tüm gün birşeyler yedirmeye çalışıyorum. Yemeyen bebek zor derlerdide şimdi çok iyi anlıyorum.
Sekerlik14 AyseM yatarak yemek yedirmek sıkıntı benzine kaçabilir.oturuyordur artık oturarak yedirmesi için rica etmeni öneririm. Alışkanlık sonuçta hep öyle gider. Bi de taneli ver mutlaka alışsın bende yakında ise dönüş yapacağım. O zaman da artık ne yerse.meyveyle bebe bakıcısı veriyorum hiç bisey yemezse onu yiyor genelde
AyseM Adakizim bende aynıyım ya yemeyince hep bir şeyler yedirme çabasındayım artık beni görünce ağlıyor resmen. Of
AyseM Mrvsltn bende öyle yapıyorum baktım yemiyor muhallebi yapıyorum onu yiyor. Bazen aç kaldı diye uyku tutmuyor. Katı ne versem diliyle itiyor bir gün zorladım fena kustu korkudan zorlayamıyorum da artık
Daisy AyseM ahh bizi tarif etmişsiniz :) 9 aylığız Benim kızımında süt alerjisi vardı yeni açtık. Yemiyor hiç bir şey.. gün içerisinde neler yapıyorum ama yok. Canımı fena sıkıyor bu durum dr kasma dedi 😀 Ama işte 😬
Busra17_18 AyseM canım moralini bozma strese hiç girme illa ki yicek kimseyi de dinleme insanlar hep eleştiriyor zaten. benim kizim da 11 aylık pütürlü her yediğinde boğulur gibi oluyor kaç boğulma vakası atlattım ama insanlar anlamıyor bu durumu. pütürlü yemiyor diye vazgeçme ama vermeye devam et sabırla. süt alerjisi olunca nasıl oluyor bilmiyorum ama kuymak verebilirsin. bebe biskuvisi pekmez az muz yulaf ezmesi karistirio veeebilirsin. haşlama degil de bazen sadece sarısıyla peynirli omlet yapabilirsin sulandırarak valla aklıma suanda bunlar geldi
AyseM Busra17_18 bizimkini de zorladım bir kere fena kustu o günden beri korkuyorum artık. Bebe büsküvisi verebilir miyim ki
Busra17_18 AyseM bebe biskuvisini ezip veriyorum pekmez yada meyveyle beraber. yada eline veriyorum bazen boğuluyor bazen yiyebiliyor
Busra17_18 AyseM bebe biskuvisini ezip veriyorum pekmez yada meyveyle beraber. yada eline veriyorum bazen boğuluyor bazen yiyebiliyor Adakizim o da şöyle peynirini önce tereyağında eritirken su katıyorum fazla değil tabiki sonra yumurtayı katıyorum. ya şimdi yanlış yapıyorsun diyenler illa ki olcak ama bu şekilde devam ediyorum suanda pütürlü zamanla alışır diye düşünüyorum
AyseM Sekerlik14 mama sandalyesine koyuyorum hiç ağzını açmıyor alışmış orada:( pütürlü gıdada neyle başlayayım ?