baloglaninannesiiiiiiii
Bunu size kim dedi?
Şimdi kilosu fazla olan çocuklar güzel geliyor insanlara ve bir maşallah çekiyorlar evet maşallah ama şimdi bebeğin doğum kilosu önemli, 600 hramın altında alırsa bebek için sıkıntı özellikle İlk 2 ay 800-900 gram alsa da bir bebek için yeterli. Düşük doğum ağırlığı ve prematüreler hariç tabii. Onların biraz daha toparlanması gerekir. Siz bebeğinizin doğum kilosuna bakın yani bir de 5 kilo 300 gram da öyle az değil. 6 kilo olacak diye de bir şey yok yani düşünün mesela her 30 yaşındaki kadın aynı kiloda mı değil, demek ki her iki aylık bebekte aynı kiloda olmak zorunda değil.
Bir de şöyle diyeyim ben her kilo beslenmeden kaynaklı olmuyor hemşiresiniz sanırım daha iyi bilirsiniz ama bebeklerde şeker olabiliyor tiroid olabiliyor başka sorunlar bunlar da kilo yapabiliyor yani o yüzden siz bebeğinizin doğum kilosuna 3 kilo ve 3,5 kilo doğmuş bir bebekse 5 kilo 300 gram size az gelmesin ama 4 kilo üzeri 4,5 kilo doğmuş bir bebekse biraz daha toparlanması beklenir.