Elfbsra Selam anneler son zamanlarda otizm mi diye gönderilere çok rastladım. Şöyle başlayayım kızım 18 aylık bay bay alkış çak yapıyor. Anne baba nene dede mama al attıı söylüyor. Köpek ne yapıyor dediğimizde hav haa diyor kedi sesini tam anlatamıyor. Topunu alıp attııı diyor. Mesela çamaşır serince bana al al diye veriyor. Bez yada ıslak mendil bulunca yerleri tv yi siliyor. Hadi otur diyince oturuyor kalk diyince kalkıyor dışarı çıkalım diyince hemen kapının oraya gidiyor. Bultakların tüm parçalarını bana getiriyor birleştirmek için. Susayınca elimden tutup mutfağa götürüyor. Ellerimizle şap şap ayaklarımızla rap rap hareketlerini yapıyor. Ceee yapıyor. Babası odada yatınca parmağıyla şşş yapıyor. 18 aylık aşıya gidince ebe komut alıyor mu dedi düşündüm de almıyor mesela topu yada arabayı getir diyince getirmiyor ebe de dedi büyük ihtimalle nesnelerin isimlerini öğretmememişsinizdir. Birde organların isimlerini öğretmiyorum. Acaba annelerim bi sıkıntı mı var ne yapmalıyım
CatBoy Elfbsra Gelişimi gayet normal maşallah 🥰 otizm böyle birşey değil onu silin aklınızdan. Ebenizin dediği gibi isimlerini bilmiyor olabilir. Gün içinde ne yaparsanız anlatın. Bir oyuncak aldığında arabayla mı oynuyorsun ne kadar güzel kırmızı bir araba gibi konuşarak pekiştirebilirsiniz.
Selamcanim Elfbsra otizm dediğiniz durumun bebeğinizde olduğunu sanmıyorum. Doktorun dediği gibi öğretmemişsiniz ondan olmuş. Yeğenim otizmli. Çocuk seslenince bakmıyor. Tek başına süreli birşeyler döndürüyor. Vs vs
Badeninannesi1 Elfbsra kusura bakmayın ama bebeğinizin gelişimi çok çok normalken neden otüzm başlığı açarsınız ki? Otizm komut almayan her bebeğe konulan bi teşhis olsa insanlar çocuklarının eğitimi ve sağlığı için yıllarca emek göstermezdi Burada gerçekten çocuğu otizmli olan bi annemiz varsa yazdıklarınız ayıp bile yapabildği herşeyi yazıp kafam karışık diye başlık açmak çok enteresan
endoplazmikretikulumiste Elfbsra çocuk daha ne yapsın annesi 😄 Tek tip çocuk dur birşey yoktur bu bir süreç . Herşeyi bırakın bir kenara mesela burda herşeyi yapıp ismine canı istedğinde dönen bakan çocuk anneleri bebeğim otizm mi korkuyorum dıye başlık açıyor . Demek ki çocuklar her an ismine dönüp bakmıyor oyuma dalmış olabilir birşey dikkatini çekmiş olabilir o an çok sık söylüyorsanız sıkılmış olabilir mesela . Otizm bambaşka birşey youtube annelerin bilinçlenmesi açısından otizmli bebek videoları koymuşlar bulup izleyebilirsiniz ayırdıma yardımcı olabilir . Bir de bu güncellemeler sizin öğretiminiz dahilinde okur çocuğa halka geçirme egzersizi yaptırmadıysanı halkalarımgeçiremez mesela. Buda otizmli olduğu anlamına gelmez mesela takip ettiğim biri var instada youtuber kız aynı zamanda geçen bir videosunda şey diyor annem bana elime hiçbişey vermemiş küçükken şu an bir ipliği iğneye sahi geçiremem el becerim sıfırdır motor becerilerim çok azdır 🙃
Zeynepden Cok normal bence benim oğlum 12 aylık bu saydıklarınızon bir kısmını yapmaya başladı ama başka bir bebek başka bir şeyi yapıp bunları yapmaya bilir hem biz öğretmemiş oluyoruz hemde farklı olabilirler bence kaygı dıyma sakin ol
Elfbsra CatBoy gerçekten farkettimde nesnelerin isimlerini öğretmedik ondan olabilir bide tek çocuk tayin durumuyla da tekiz komşular dışında
Elfbsra Birde parkı çok seviyor çocukları bebekleri çok seviyor onlarla oynuyor bebek diyince kahkaha atıyor sarılmayı öpmeyi çok seviyor öpünce gıdıklayınca çok mutlu oluyor ve rahatlıyor
Zeynepden Elfbsra kız işte gayet normal allahım bizi kim bu şizofrenliğe itti ödümüz kopuyor artık merak etme gayet iyi 😂
Elfbsra Badeninannesi1 yaa haklı olabilirsiniz ama inanın ki kafam karışık olmasa niye yazayım bide ebe komut alması ve vücudunun organlarını bilmesi lazım
Rastgelebiri Badeninannesi1 otizmli çocuğum var ve gerçekten dediğiniz gibi rahatsız edici bir post olduğunu düşünüyorum.
Badeninannesi1 Elfbsra annelik sürekli endişe hali sizi anlıyorum ama otizmli çocuk büyüten bir kuzenim var inanın bu kadar basit değil Organları resimle gösteren kitaplar var alabilirsiniz veya ayna karsısında ona gösterebilirsiniz.
Buse18062 Merhabalar, ben engelli bakımı ve rehabilitasyon bölümünü bitirdim , görünce yazmak istedim , bebeğinizin komutları gayet normal. Otizm sahibi bir çocuk ismiyle çağrıldığında bakmaz. Aldığı çoğu komuta sadece bakar karşılık vermez.
Badeninannesi1 Tosbikkkk 1 bucuk yasına kadar hiç farketmediler sessiz bi bebekti sosyalleşmeyi sevmezdi etrafıyla ilgilenmezdi 1 bucuk yasında dahi ismine tepki vermediğinde şüphelendiler Ayrı şehirlerdeyiz detaylarına çok hakim değilim ama dışarıdan görünen belirtileri bunlardı
Zeynepden Kızlar söyle bir soru sormakistiyorum herkese bebeğim 1 yaşında 15 eylülde yurt dışı gezisi var şirketin bırakıp gitmem gerek 4 gün süt sağdım babası ve babaannesi ile kalıcak notmal de durur ama uzun ve gece yi bilmiyorum sizce bırakılır mı siz olsanız bırakırmıydınız tamamen sirket gezisi ve ücretsiz bir daha kendim zor giderim oraya sizce ?