Tugceden34 öncelikle sakinleş geçici bi dönem ve cok bunalmışsın. bi uyku düzeni yap önce. İnstagramda cok sayfa var Uyku uyanıklık sürelerine bak. Uyku rutini oluştur. İki üc hafta sürecektir ama uyku düzeni oturursa birçok şey düzene girer İnan bana. Azimli kararlı ve sabırlı olmalısın.
Bebegin en hareketli döneminde.. oyun ve ilgi istiyor. Muhtemelen ayrılık kaygısı da başladı.
benim oğlum 8 aylık o bile sürekli oyun istiyor. Ben de işimi gücümü bırakıp oynuyorum onunla valla. Sonra mutfağa yanıma alıyorum onu çocuk müzikleri acıyorum eline leğen plastik kepçe falan veriyorum bir yandan oyalayıp bir yandan yemek yapıyorum. Bazen de yapamıyorum karpuz peynir ekmek yiyoruz Yani.
Ben alternatif oyuncaklar alıyorum sürekli eğitici kuleler gibi.. farklı kitaplar alıyorum Fenerli kitap cırtlı kitap bir şekilde oyalanmalı ve eğitilmeli sonucta bu bebekler…
Her gün dışarı çıkar mesela parka götür enerjisini atsın iyice. Minik bi havuz al banyoda veya balkonda oynasın havuzda.
Düzeni bebeğin kuramaz. Sen kuracaksın. O da uyacak elinden geldiğince.. bence önce uyku saatlerini hallet sonrası daha kolay olcak İnan.
Mesela 13 aylık bebek gün içinde iki uyku yapmalı. 7-8 gibi güne başlamalı 3 saat sonra ilk uyku uyandı 3 saat15 dk sonra iki bi uyku uyandı 3.5-4 saat sonra gece uykusu. İlk başlarda direnecek ama zamanla alışacak.
Bebeğinle düzen kurarken sabırlı olmalısın sakin kalmalısın. Bebeğini sev okşa bol bol temasta bulun. Her şey daha iyi olacak İnan bana. Ama bir yerden başla