denos_63 kızlar lütfen yanlış anlamayın bişey danışıcam size. teyzemin 3. oğlu var çok seviyoruz çok sevecen bi çocuk yani hala tam konuşamıyor otizm den şüphelendiler ama biraz tembel bi çocukmuş pandemide hep evde kaldığı için sosyalleşemediği için. geçenlerde bayadır görüşmüyoduk teyzemlere gittim ortalığı birbirine kattı kıskanmasın diye en çok onunla ilgilendim ama hareketleri aşırı hızlı ne yapcağı belli olmuyor tekme atıyo kafa atıyo ani hareketleri var herkese vuruyo oyuncakları fırlatıyo. teyzemde hiç kızmıyo kibar bi ses tonuyla hayır oğlum diyo. ben çok sinirleniyorum şahsen kızım kızıcağım bişey yaptığı zaman sesimi yükselterek kızıyorum herkeste bana kızıyo çocuğu korkutma diye. ama otoriter olmak lazım her duyguyu bildiği gibi korkuyuda bilmesi lazım yanlışmıyım? bi terapiye gidiyolardı uzun bi süre çok eğleniyodu ama son zamanlarda gene ataklara girmiş sanırım tekrar saldırganlaşmış. terapiden iğne yöntemini deneyin demişler. bizde ailecek başka terapiye git dedik. iğneyle çocukmu korkutulur? iyice hırçınlaştırır bence. ev taşıdılar orda bile herkese saldırmış. bildiğiniz doktor veya terapi önerisi istiyorum istanbulda oturuyoruz. çok araştırıyolar ama doğru düzgün bi yer bulamıyolar. işler iyice sarpa sarmadan bi çözüm bulmamız lazım bu çocuğa. dikkat eksikliği ve davranış bozukluğu en üst seviyede.
ZAlya05 denos_63 sadece bir konu hakkında yorum yapmak istiyorum. Evet yanlışsınız. Çocuğunuza bağırarak , korkutarak otorite kurmak ne demek ? Anlatacaksınız, sebep sonuç ilişkisi kurarak anlatacaksınız sonra çocukta zamanla algılayıp yapmayacaktır.
Herneyse_00 denos_63 çocuğuna bağırıp korkutup otorite kurmanın doğru olduğunu okudugum an yarı da bıraktım 🤷
elmaliturtam denos_63 çocuğa bağırıp oturtması lazım o ne öyle sakin sakin yapma diyor demi ne kadar yanlış bir teyzeniz var keşke sizin yarınız kadar anne olsaydı o çocuk şimdiye konuşmayı bırak okumayı sökmüştü.
denos_63 ZAlya05 bağırmaktan kastım ortalığı inleterek korkutmak değil. sesimi yükselterek kaş çatmak mesela. yoksa psikolojisini bozup daha hırçın bi çocuk neden yetiştiriyimki. herkesin yeştirme stili farklı ne demek istediğimi anlamışsımızdır umarım
denos_63 elmaliturtam ne alakası var? bu yaşına gelene kadar sakin bi ses tonuyla konuşmuş çocuk ne halde asla söz dinlemeyen bi çocuk bizde biliyoruz heralde nerde kızıp nerde kızmayacağımızı sanki sizler hiç kızmadan bağırıp çağırmadan çocuk yetiştiryomuş gibi konuşuyosunuz
denos_63 sesimi yükseltiyorum dedim çocuğu korkutuyorum demedim. (herkes çocuğu korkutma diyor) buda bi duygu değilmi elbette öğrenecek. ben çocuğumu korkutuyorum demedim. yanlış anlayıp yanlış yorumlar yapmayın rica ediyorum böyle bi zihniyette olsam sizlere niye soru sorayım fikir danışayım