Naturall Bu adam ve nicesini pdr ci yaptınız,
Bakın demek istediğim şu; ülkede resmi olarak pedagog diye bir ünvan yok, yökte karşılığı da yok denkliği de. Bu adamın yurtdışında pedagoji eğitimi almış olması bizim ülkemizde pedagog olduğu anlamına gelmiyor (ki akedemik camiada hiç sevilen bir isim değildir kendisi o da ayrı bir konu) bebeklerin altını sadece anneleri değiştirmeli babaları değiştirmemeli, anneler çocukları 2 yaşına gelene kadar kesinlikle çalışmamalı gibi saçma sapan argümanları olan cemaatçi bir adam benim için. Pedagog sadece adliyelerde çalışan memurlara verilen bir isim, bence burda bakanlığında suçu var artık bu ünvanın hiç kullanılmaması gerekiyor, çünkü çok suistimal ediliyor. Bunun toplum psikolojisinde pedagog kelimesinin daha sevimli durmasından ve ailelerin can hıraş pedagog aramasından kaynaklandığını alanında uzman herkes söylüyor. Çocuk ve ergenlerle çalışan bir uzman psikolog bile kendine pedagog diyor niye? Çünkü aileler uzman psikolog aramıyor pedagog arıyor. Trajikomik.
Naturall psikoloğu psikiyatrist yaptınız ya, hiç bir şey demiyorum 😂
Psikoloğu psikiyatrist yapmadım ikisinin arasındaki farkı anlattığınız için minnettarım🙏🏻 Postu açan bayanın sorununu bildğim için psikiyatrist yönlendirmesi yapmışım gibi konuşmuşsunuz, orada sorduğum psikiyatrist mi arıyorsunuz sorusu random bir soruydu, vurgulamak istediğim pedagog olmamasıydı yoksa sizin düşündüğünüz gibi pedagog=psikologta değil😊 bu sorumla çocuğunun durumunu anlatacağını düşündüm, kaldı ki çocuğunda bir farklılık görüyorsa (örn;dehb gibi) psikologla zaman kaybetmeden psikiyatriste de gidilebilir. Ama tabiki ilk tercih pskilolog olmalı. Alanında uzman kişiler akademisyenler profesörler bile böyle düşünüyor ben değil. Çocuk gelişimcisi, özel eğitimcisi, psikoloğu, psikiyatristi, pdrcisi hepsi birbirine girmiş hangisi kimin alanı belli değil bir sertifikayla oyun terapisti olabilirsin mesela o yüzden kavramlar çok karışıyor ruh sağlığı yasası olamadığından, belki benimde yanlış bildiğim noktalar vardır işin içindekiler bile kim hangi alanla ilgilenir bilmezken, ama derdim bayanı küçümsemek değildi bu kanıya nerden vardınız çok merak ettim kibir sandığınız gibi bir şey değil bende size aynı bana yakıştırdığınız davranışı yakıştırıyorum açıklayın kendinizi hadi bakalım. Öyle yaftalamakla olmuyor işler altını doldurun. Neyse daha fazla tartışmayalım herkesin bildiği kendine iyi forumlar.